خوزنا : افراد واكسينه شده هم بايد آزمايش كرونا بدهند
یکشنبه، 10 مرداد 1400 - 21:40 کد خبر:111769

مركز كنترل و پيشگيري از بيماري آمريكا اعلام كرد: افرادي كه واكسن كامل كرونا را دريافت كرده‌اند هم بايد پس از قرار گرفتن در نزديكي فرد آلوده به كوويد-۱۹ آزمايش كرونا بدهند.

ايرنا: به نقل از روزنامه نيويورك تايمز، در دستورالعمل هاي به روز شده مركز كنترل و پيشگيري از بيماري آمريكا آمده است: افرادي كه كاملاً در برابر كوويد-۱۹ واكسينه شده اند، در صورت تماس با افراد آلوده، چه علائم داشته باشند و چه نداشته باشند، بايد از نظر آلودگي به اين ويروس آزمايش شوند.

اين مركز افزود: حتي افراد كاملا واكسينه شده در برابر كوويد-۱۹ نيز هنوز ممكن است به اين بيماري مبتلا شوند. اما اين عفونت در آنها خفيف يا بدون علامت است.

اين در حالي است كه سازمان يادشده قبلا اعلام كرده بود افراد واكسينه شده كامل در برابر ويروس كرونا، بعد از قرار گرفتن در معرض اين ويروس، ديگر نيازي به آزمايش ندارند مگر اينكه علائم داشته باشند.

اكنون اين سازمان اعلام كرد كه افراد كامل واكسينه شده نيز بايد پس از قرار گرفتن در معرض ويروس كرونا، در مكان هاي سرپوشيده عمومي از ماسك استفاده كنند و سه تا پنج روز بعد آزمايش كرونا بدهند. در صورتي كه نتيجه آزمايش آنها منفي باشد، مي توانند ديگر ماسك به صورت نزنند اما اگر نتيجه آزمايش آنها مثبت بود، بايد براي مدت ۱۰ روز قرنطينه شوند

با اين حال روزنامه تايمز گزارش داد اگر چه افرادي كه كاملا در برابر كرونا واكسينه شده اند نيز هنوز مي توانند به اين ويروس آلوده شوند اما اين افراد معمولا به نوع خفيف يا بدون علامت اين بيماري مبتلا مي شوند زيرا واكسن هاي كرونا محافظت قويي در برابر ويروس كوويد-۱۹ ايجاد مي كند.

توصيه مركز كنترل و پيشگيري از بيماري آمريكا براي انجام آزمايش كرونا در مورد افراد كاملا واكسينه شده در برابر اين ويروس در صورت مواجهه با يك فرد كرونايي در روزي منتشر شد كه اين سازمان اعلام كرد، اين افراد در صورتي كه در مناطقي زندگي مي كنند كه نرخ انتقال كرونا در آنجا بالاست، بايد در مكان هاي سرپوشيده نيز ماسك بزنند.

اين سازمان همچنين به افراد واكسينه شده اي كه در تماس نزديك با افراد غيرواكسينه شده از جمله كودكان زير ۱۲ سال قرار دارند، توصيه كرد كه در مكان هاي سرپوشيده و بدون توجه از ميزان انتقال كرونا در جامعه محلي ماسك بزنند.

اين سازمان در يك توصيه ديگر بر استفاده از ماسك براي كاركنان مدارس سراسر جهان تاكيد كرد