خوزنا : قيمت‌گذاري كالاها با قيمت عرضه به خرمشهر همخواني ندارد
سه شنبه، 23 شهریور 1400 - 08:27 کد خبر:116181

رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر از قيمت‌هاي تعيين شده در مبدأ و اختلاف قيمت مصرف‌كننده در محل با قيمت تعيين شده براي خرمشهر انتقاد كرد.

مهر، نعيم مقدم در نشست هماهنگي تعزيرات كه در سالن فرمانداري خرمشهر برگزار شد، قيمت تعيين شده مرغ كشتار روز را در خوزستان يكي از معضلات اصلي بازار شهرستان خرمشهر برشمرد و اظهار كرد: قيمت مرغ كشتار روز از كارخانه ۱۸۰ هزار ريال است كه ۲۳۹ هزار ريال فاكتور مي‌شود و ۲۴۵ هزار ريال براي مصرف‌كننده در خرمشهر تعيين مي‌شود اما به قيمت ۳۲۰ هزار ريال با فاكتور كشتارگاه اهواز به خرمشهر مي‌رسد.

رئيس اداره صمت خرمشهر افزود: در بازرسي انجام شده از بازار خرمشهر مرغ كشتار روز با دو نرخ متفاوت به مردم عرضه مي‌شود كه مردم اين شهرستان از اين وضع خسته شده‌اند.

وي از وجود مشكلات مشابه براي ديگر محصولات خبر داد و بيان كرد: روغن نيز در كارخانه ۱۰ - ۱۲ درصد افزايش قيمت داشته و قيمت سيلندر گاز بوتان نيز از كارخانه ۱۶۷ هزار ريال فاكتور شده ولي قيمت مصرف‌كننده لحاظ نمي‌شود.

مقدم از نوسان قيمت‌ها به‌عنوان مشكلي اساسي ياد كرد و گفت: افزايش قيمت كالاها به‌خصوص قيمت ماهي و گوشت قدرت خريد مردم را كاهش داده است و اين افزايش روزانه قيمت كالاهاي اساسي باعث مي‌شود كه بازرسان در بازارها قادر به هيچ اقدامي نباشند.

«حميد براجعه» رئيس اتاق اصناف خرمشهر نيز در اين نشست اظهار كرد: در بحث رسيدگي به شكايات و همكاري با تعزيرات، پرونده‌هاي تخلف بيشتر از دو روز در اتاق اصناف نمي‌ماند.

وي گفت: در بحث نظم دهي به بازار در دو ماه گذشته تعداد ۹۰۰ واحد صنفي فاقد پروانه كسب اخطار دريافت كردند كه از اين تعداد ۵۰۰ مورد براي گرفتن مجوز به اتاق اصناف خرمشهر مراجعه كردند.