خوزنا : حذف تست Pcr براي دريافت ويزا
سه شنبه، 23 شهریور 1400 - 11:15 کد خبر:116190

خبرگزاري ايسنا: دبير و سخنگوي ستاد مركزي اربعين حسيني اظهار كرد: تاكنون پيشنهاد بازگشت زميني زائران به داخل كشور مورد قبول طرف عراقي قرار نگرفته است.

احمد محمدي فر با بيان اينكه در حال حاضر سهميه در نظر گرفته شده از سوي عراق براي زائران ايراني جهت شركت در مراسم راهپيمايي اربعين حسيني، شصت هزار سهميه است، افزود: از روز گذشته ثبت‌نام براي سهميه جديدي كه به‌تازگي اعلام شده، در سامانه «سماح» آغاز شده است.

اين مقام مسئول در ستاد مركزي اربعين با بيان اينكه كساني در سامانه سماح ثبت‌نام كنند كه حتماً دو دوز واكسن كرونا را زده و داراي كارت واكسن معتبر هستند و اين اسامي از طريق سامانه از سوي وزارت بهداشت نيز كنترل مي‌شود، تاكيد كرد: زائران براي انجام سفر اربعين حسيني بايد ويزا دريافت كنند ولي نبايد هزينه‌اي جهت دريافت ويزا پرداخت كنند.

محمدي فر با اشاره به اخبار منتشر شده مبني بر توافق ايران و عراق براي لغو رواديد گفت: لغو رواديد فرايند ديگري است و مربوط به اربعين نيست و زائران براي شركت در مراسم اربعين حسيني حتماً بايد ويزا بگيرند.

محمدي با اشاره به رايزني اخير رئيس ستاد مركزي اربعين با نخست‌وزير عراق افزود: در اين ديدار در مورد مسائل مختلفي براي تسهيل حضور زائران ايراني در راهپيمايي اربعين حسيني در عراق رايزني شد و يكي از مسائلي كه در اين زمينه صحبت شد فراهم شدن زمينه براي انتقال تجهيزات و اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از طريق مرز زميني به داخل عراق بود كه با كليات آن موافقت شد و قرار شد هيئت‌هاي كارشناسي دو كشور ايران و عراق در مورد جزئيات و روند اجرايي‌شدن آن با يكديگر گفتگو كنند و اين رايزني‌ها ظرف امروزوفردا انجام خواهد شد.

وي همچنين در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با حذف تست pcr براي دريافت رواديد نيز گفت: صحبت از اين بود كه هم موقع دريافت ويزا و هم براي سوارشدن به هواپيما زائران تست پي‌سي‌آر بدهند. باتوجه‌به رايزني‌هايي كه انجام شد انجام تست پي‌سي‌آر براي دريافت ويزا منتفي شد ولي براي سوارشدن به هواپيما بايد اين تست از سوي مسافران انجام شده باشد از ديگر سو يك‌بار ديگر هم تست pcr در داخل فرودگاه‌هاي بغداد و نجف صورت مي‌گيرد كه قرار شد اين فرايند نيز حذف شود.

محمدي فر با اشاره به شرايط كرونا در دو كشور ايران و عراق گفت: باتوجه‌ به اين موضوع مرزهاي زميني براي سفر زائران باز نخواهد شد و پيشنهاد ما مبني كه زائران ايراني در هنگام بازگشت به كشور از مرز زميني وارد ايران شوند تا هزينه كمتري پرداخت كنند، مورد قبول طرف عراقي قرار نگرفته است.