خوزنا : فرموله كردن عصاره بره موم براي تقويت سيستم ايمني بدن بر پايه آب
سه شنبه، 23 شهریور 1400 - 15:00 کد خبر:116204

گروهي از محققان يكي از شركت‌هاي دانش بنيان مستقر در پارك دانشگاه تهران عصاره بره موم را بر پايه آب با كاربرد درمان بيماري‌هاي تنفسي و تقويت سيستم ايمني بدن به بازار سلامت كشور معرفي كردند.

 ايسنا، عصاره بره موم يكي از فرآورده‌هاي زنبور عسل است كه با هدف ضدعفوني كردن كندو اين فرآورده را توليد مي‌كند و در واقع يك آنتي بيوتيك طبيعي است كه در كندو وجود دارد.

محققان اين شركت دانش بنيان با بهره گيري از همين ويژگي، بره موم را به صورت عصاره‌اي با پايه آب بدون استفاده از حلال‌هاي شيميايي و الكل فرموله و فرآوري كرده و مجوزهاي مربوط به آن را دريافت و وارد بازار كردند.

بَره‌موم ماده‌اي شبيه موم و از توليدات زنبور عسل است، حالت آن خميري شكل و چسبناك با بوي مطبوع كه رنگ آن از سبز تا قهوه‌اي تيره متغير است. رنگ و عطر بره موم در مناطق مختلف متفاوت بوده و خصوصيات آن بستگي به نوع گياهان موجود در هر منطقه دارد. بره موم، در هواي سرد، ترد و شكننده و در هواي گرم، نرم و چسبناك مي‌شود.

شهرام دادگستر، مدير عامل اين شركت دانش بنيان درگفت‌وگو با ايسنا گفت: بره موم، عسل و ژل رويال از محصولات جانبي زنبور عسل است كه ما بره موم را به صورت عصاره درآورديم.

وي با بيان اينكه اين محصول را با استفاده از آب به حلاليت رسانديم، اظهار كرد: بيشترين مورد استفاده از اين ماده براي تقويت سيستم ايمني بدن است و محتويات اين محلول قادر به از بين بردن ويروس‌ها و باكتري‌ها است.

دادگستر با بيان اينكه اين محلول براي انواع بيماري‌ها قابل استفاده است، خاطر نشان كرد: اين محصول در سطح سلامتكده‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران و ايران در شهر تهران استفاده مي‌شود، ضمن آنكه از سوي برخي از بيمارستان‌ها نيز تجويز شده است.

وي با بيان اين‌كه بره موم به عنوان ماده‌اي براي تقويت سيستم ايمني بدن شناخته مي شود، خاطر نشان كرد: بره موم به دليل فلانوئيدها و ماده موثره اي كه دارد، براي تقويت سيستم ايمني كاربرد دارد.

مجري طرح با تاكيد بر اينكه اين عصاره قابل استفاده براي كودكان بالاي دو سال است، يادآور شد: از اين ماده مي‌توان براي بيماري‌هاي تنفسي، سرفه‌هاي خشك و مزمن، سينوزيت و گرفتگي بيني، بيماري‌هاي گوارشي و پيشگيري از بيماري استفاده كرد.