خوزنا : محصولات نوآور ايران‌ساخت شناسايي مي‌شوند
سه شنبه، 23 شهریور 1400 - 15:41 کد خبر:116206

«ششمين جشنواره ملي نوآوري محصول برتر ايراني» با حمايت ستاد فرهنگ سازي اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار مي‌شود.

 ايسنا، اين جشنواره ملي در ششمين دوره برگزاري خود توسعه اقتصاد دانش‌بنيان و تقويت زيست‌بوم نوآوري كشور را هدف قرار داده است.

جشنواره نوآوري برتر ايراني قصد دارد شناسايي، انتخاب، مميزي و احراز شرايط برترين نوآوري‌هاي شركت‌هاي ايراني را انجام دهد. اين اقدام در چهار بخش نوآوري در محصول، نوآوري در خدمت، نوآوري در فرآيند و نوآوري در كسب‌وكار، زمينه معرفي و تقدير از تلاشگران حوزه صنعت و كسب‌وكار را فراهم كند و از طريق شناخت نقاط قوت و قابل بهبود، به نهادينه كردن و بلوغ فرآيندهاي نوآوري در شركت­هاي ايراني كمك كند.

در حال حاضر مرحله شناسايي شركت ها توسط دبيرخانه جشنواره آغاز شده است و علاقه مندان براي حضور در جشنواره مي توانند با مراجعه به سايت http://productinnovation.ir/ فرم خوداظهاري را پركنند.

ارزيابي نوآوري‌ها در اين جشنواره بر پايه سه مرحله اصلي تكميل فرم خوداظهاري توسط شركت متقاضي، حضور و بررسي ميداني توسط ارزيابان حرفه‌اي دبيرخانه جشنواره و در نهايت صحه‌گذاري نتايج در كميته علمي به انجام خواهد رسيد. شاخص‌هاي اصلي ارزيابي نوآوري‌ها در شركت‌ها بر اساس منطق مرحله‌اي-درگاهي با تمركز بر طرح نوآورانه خواهد بود كه با ارائه مستندات و شواهد قابل اتكا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

جايگاه و اثرگذاري ويژه نوآوري‌هاي منتخب، تمركز بر نوآوري­ هاي مشتري‌محور و تمركز بر محتواي بومي نوآوري‌ها جزو رويكردهاي اساسي جشنواره است. اين رويداد بهمن ماه سال جاري در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود.

بر اساس اعلام معاونت علمي رياست جمهوري، شركت­هاي ايراني داراي طرح‌هاي نوآورانه، براي كسب اطلاع از روند حضور در جشنواره به وب‌سايت رسمي جشنواره مراجعه كنند.