خوزنا : ايران نايب قهرمان كشتي فرنگي ۲۰۲۱ جهان شد
یکشنبه، 18 مهر 1400 - 08:35 کد خبر:118769

شاگردان محمد بنا تاكنون با دو مدال طلا، دو برنز، يك عنوان پنجمي و يك عنوان هشتمي موفق به كسب 96 امتياز شده‌اند. در حالي كه تيم ملي كشتي فرنگي روسيه با يك مدال طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز صاحب 130 امتياز شده است.

به گزارش تابناك ورزشي، در سه وزن پاياني، ايران دو فيناليست و روسيه يك فيناليست دارد كه در وزن 67 كيلوگرم بايد با محمدرضا گرايي رقابت كند. روسيه در صورت قهرماني در 67 كيلوگرم و يك شانس مدال برنز در وزن 87 كيلوگرم حداكثر مي‌تواند به 40 امتياز ديگر برسد و با وجود قطعي كردن قهرماني‌اش 170 امتيازي شود. در صورت شكست كشتي‌گير روس مقابل گرايي و عدم راهيابي نماينده 87 كيلوگرم روسيه از انتهاي جدول شانس مجدد براي كسب مدال برنز، روس‌ها حداقل 20 امتياز كسب خواهند كرد كه باز هم با 150 امتياز قهرماني‌شان مسجل است.

از سوي ديگر ايران در صورت قهرماني در دو وزن باقيمانده با محمدرضا گرايي در 67 كيلوگرم و ميثم دلخاني در 63 كيلوگرم حداكثر 50 امتياز كسب خواهد كرد و با 146 امتياز مسابقات را به پايان خواهد برد. همچنين تيم ايران در صورت قهرمان نشدن دو فيناليست خود نيز حداقل 40 امتياز كسب خواهد كرد كه در نهايت با 136 امتياز كار را به پايان مي‌رساند. در شرايطي كه آذربايجان در سه وزن پاياني دو شانس براي كسب مدال برنز خواهد داشت كه در بهترين حال با كسب دو مدال برنز و 30 امتياز 117 امتيازي خواهد شد و نمي‌تواند نايب قهرماني ايران را به خطر بيندازد.

به اين ترتيب قهرماني روسيه و نايب قهرماني ايران در مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان 2021 اسلو نروژ قطعي شده است كه بايد اميدوار باشيم شاگردان محمد بنا در روز پاياني با كسب دو مدال طلا و رساندن مدال‌هاي طلاي ايران به چهار مدال به لحاظ ارزش مدالي بهترين نتيجه را در ميان تيم‌هاي شركت‌كننده بگيرند. همانطور كه تا روز سوم مسابقات نيز با كسب دو مدال طلا به لحاظ ارزش مدالي، كشتي فرنگي ايران بالاتر از ديگر رقبا قرار داشت.