خوزنا : شركت هفت‌تپه ظرفيت بازگشت به دوران طلايي خود را دارد
چهارشنبه، 21 مهر 1400 - 13:32 کد خبر:119061

مديرعامل شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي گفت: شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه ظرفيت بازگشت به روزهاي طلايي خود را دارد

عبدالعلي ناصري روز سه شنبه در حاشيه بازديد از كارخانه كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در جمع كاركنان اين شركت با معرفي محمدفتحي مكوند به عنوان مديرعامل اين شركت بيان كرد: كشت و صنعت نيشكر هفت تپه اين ظرفيت را دارد كه به گل سر سبد شركت هاي كشت و صنعت نيشكري كشور تبديل شود اما تحقق اين امر نيازمند همراهي و همكاري مجموعه كاركنان اين شركت است.
وي با تاكيد بر پرداخت حقوق تير امسال كاركنان هفت تپه در روزهاي آتي گفت:بقيه حقوق كارگران اين شركت در فواصل كوتاه مدت طبق توافق قبلي با حمايت بانك‌هاي ملي و صادرات پرداخت مي‌شود.
وي با تشريح روند واگذاري شركت نيشكر هفت تپه به شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي افزود:به منظور پيشبرد امور و پرداخت هزينه‌هاي جاري و حقوق كارگران اين شركت، بودجه اي در نظر گرفته شده تا كار و  فعاليت در اين شركت به روال عادي بازگردد.
وي همچنين در خصوص بازگشت به كار كارگران اخراجي نيشكر هفت تپه بيان كرد: كارگران اخراج شده كه منع قانوني براي بازگشت به كار ندارند مي توانند  در شركت نيشكر هفت تپه مجدد مشغول به كار شوند.
ناصري  در رابطه با قانون منع به كارگيري افراد بازنشسته در شركت نيشكر هفت تپه نيز گفت: اين قانون در شركت هفت تپه بايد رعايت شود و اگر در اين مجموعه افرادي هستند كه شرايط قانوني بازنشستگي را دارند طبق قانون و با رعايت حقوق قانوني با آنان تسويه حساب خواهد شد.
 
وي ادامه داد: با آغاز فعاليت مجدد توليد شكر در نيشكر هفت تپه  و كشت و آبياري مزارع نيشكر ، مسير براي توليد سال آينده با برنامه ريزي هموار خواهد شد تا هفت تپه گام به گام به سمت دوران طلايي خود بازگردد.
در نشست يكشنبه شب هفته جاري كه به رياست معاون اول رييس جمهوري برگزار شد نسبت به تعيين تكليف شركت كشت و صنعت هفت تپه اقدام و مديريت اين مجموعه عظيم به شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي واگذار شد.
به گزارش ايرنا شركت توسعه نيشكر هفت تپه در شمال خوزستان و در حوزه سياسي شهرستان شوش به عنوان نخستين واحد نيشكري كشوري ، در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصي واگذار شد و از آن زمان تاكنون اين مجموعه صنعتي كشاورزي با بحران هاي كارگري و توليدي رو به رو بوده است.
سه ماه پيش با حكم دستگاه قضايي مالك خصوصي شركت توسعه نيشكر هفت تپه خلع يد شد و اداره آن به دولت واگذار شد.

شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه با حدود پنج هزار نيرو در ۱۵ كيلومتري شهر شوش واقع شده است.