خوزنا : بيش از يك تن مواد پروتئيني فاسد در اهواز كشف و ضبط شد
چهارشنبه، 3 آذر 1400 - 11:47 کد خبر:122761

 دبير شوراي سلامت و امنيت غذايي اهواز از كشف و ضبط بيش از يك تن گوشت و مواد پروتئيني فاسد و تاريخ مصرف گذشته در اين شهرستان خبر داد.

ايرنا: دكتر مهران احمدي بلوطكي اظهار داشت: در بازديد مشترك كارشناسان سلامت مركز بهداشت غرب اهواز و اداره دامپزشكي از يكي از سردخانه هاي اهواز مقداري گوشت و اقلام پروتئيني مشكوك مشاهده شد.

وي افزود: پس از بازرسي صورت گرفته، كارشناسان ناظر متوجه فساد ثانويه همچنين منقضي شدن تاريخ مصرف برخي از مواد پروتئيني شدند.

رييس مركز بهداشت غرب اهواز با اشاره به ماده ۱۴ آيين نامه مواد خوردني، آشاميدني و بهداشتي، مبني بر توقيف كليه مواد تاريخ مصرف گذشته و يا فاسد پس از كشف گفت: مواد پروتئيني مذكور بلافاصله پس از مشاهده توقيف و پس از هماهنگي با مرجع غذايي معدوم مي شوند.

وي در پايان از مردم خواست تا هنگام خريد مواد پروتئيني از قبيل گوشت قرمز و سفيد به تاريخ انقضا و شرايط نگهداري محصول توجه ويژه داشته باشند و موارد مشكوك را به تلفن ۱۹۰ گزارش دهند.

احمدي افزود: سلامت افراد از همه چيز مهمتر است لذا از مردم انتظار داريم علاوه بر خود مراقبتي، ما را در اين زمينه همراهي كنند تا جلوي اينگونه موارد گرفته شود

چندي پيش و در اواسط آبان ماه بيش از ۲ تن مواد غذايي فاسد و تاريخ گذشته در اهواز كشف و ضبط شد.