خوزنا : هشت هزار حامي در خوزستان با كمك سپاه افراد يتيم را زيرپوشش قرار دادند
چهارشنبه، 3 آذر 1400 - 11:48 کد خبر:122764

مديركل كميته امداد امام خميني (ره) خوزستان با بيان اينكه سپاه و بسيج استان در زمينه جذب حامي يتيم با اين نهاد همكاري دارند گفت: تاكنون بيش از هشت هزار نفر حامي از بين بسيجيان و سپاه در قالب طرح هر كارمند حامي يك يتيم و هر بسيجي يك حامي را عهده‌دار شده‌اند.

 ايرنا :جمال شيبه روز سه‌شنبه در ديدار با فرمانده سپاه ولي عصر (عج) خوزستان با اشاره به اينكه در اجراي پويش ايران مهربان طرح حامي يابي سرپرستي از ايتام شاهد همكاري ستودني جامعه بسيجي استان بوديم بيان كرد: با تلاش صورت گرفته بيش از هشت هزار حامي براي حمايت از ايتام و فرزندان محسنين جذب شدند كه استان خوزستان در طرح ايران مهربان رتبه نخست مشاركت بسيجيان در كشور را دارد.

وي بابيان اينكه اجراي طرح ايران مهربان با هدف سرپرستي كودكان يتيم و نيازمند، با همكاري حوزه بسيج خوزستان در حال اجرا است، افزود:برنامه هدف‌گذاري شده در مشاركت سپاه در طرح ايران مهربان، جذب چند برابري حامي است كه اكنون بخشي از اين برنامه محقق شده است.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خوزستان با بيان اينكه در ثبت نام حاميان سپاه و بسيج ، خوزستان در تعامل با سپاه و بسيج پيشرو بوده است افزود: اقدامات شايسته سپاه خوزستان در اجراي پويش ايران مهربان و  طرح حامي يابي اكرام ايتام، ستودني است و همكاري اين كميته و سپاه خوزستان از اين پس گسترده تر خواهد بود
وي در ادامه با اشاره به همكاري انجام شده در خصوص اجراي پويش مردمي ايران مهربان به منظور جذب حاميان جديد براي فرزندان ايتام و محسنين زيرحمايت اين نهاد، ادامه داد: اجراي پويش ايران مهربان با هدف جذب حاميان جديد براي حمايت مادي و معنوي از فرزندان ايتام و محسنين زيرحمايت، با همكاري كميته امداد و بسيج سازندگي سپاه خوزستان سرعت مي گيرد تا هيچ يتيمي در سطح استان بي حامي باقي نماند.
شيبه، به حمايت سپاه در محروميت‌زدايي و كمك به رفع مشكلات اقتصادي معيشتي نيازمندان اشاره كرد و افزود: تاكنون بسيج و سپاه خوزستان در ساخت مسكن، كمك هزينه ازدواج، تهيه جهيزيه و اشتغال، اجراي طرح مواسات و ايران همدل، و تهيه بسته‌هاي معيشتي همكاري شاياني داشته و ياري گر كميته امداد امام خميني(ره) بوده است.
فرمانده سپاه ولي عصر(عج) خوزستان نيز با تقدير از كميته امداد امام خميني(ره) در راستاي محروميت‌زدايي و كمك به رفع مشكلات اقتصادي نيازمندان بيان كرد: ايجاد زمينه اشتغال براي مددجويان از رويكردهاي مهم و سياست‌هاي اين نهاد است كه پارسال با مشاركت سپاه پاسداران و بسيج سازندگي، طرح اشتغال ويژه مددجويان متقاضي اشتغال در خوزستان راه‌اندازي شد.
سردار حسن شاهوارپور با بيان اينكه سپاه و بسيج به دنبال هم افزايي با كميته امداد امام خميني(ره) براي كمك به نيازمندان هستند افزود : اين ۲ نهاد در تعامل با يكديگر در پيشبرد بسياري از امور جامعه مي‌توانند همكاري و مشاركت خوبي در زمينه محروميت زدايي داشته باشند.
وي ادامه داد: تهيه بسته معيشتي، احداث مسكن و ايجاد اشتغال اقدامات ارزشمندي بود كه با همت امدادگران، پاسداران و جهادگران صورت پذيرفت.
سردار شاهوار پور گفت: امسال برنامه‌هاي ويژه‌اي تدارك ديده‌ايم تا با هم افزايي نهادها به ويژه كميته امداد امام خميني(ره) بتوانيم محروميتي كه در مناطق مختلف خوزستان است را برطرف كنيم.
در اين آيين كه در دفتر فرمانده سپاه خوزستان برگزار شد، مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خوزستان به مناسب هفته بسيج، لوح سپاس و تقديم نشان حامي طلايي طرح ملي ايران مهربان را از طرف رياست كميته امداد كشور به وي اهدا كرد و از اين نهاد در اجراي پويش ايران مهربان طرح حامي يابي، قدرداني كرد.

۳۰ آبان تا ششم آذر به نام هفته بسيج نامگذاري شده است.