خوزنا : ارسال آيين‌نامه ماليات بر خودروهاي لوكس به دولت
چهارشنبه، 3 آذر 1400 - 12:57 کد خبر:122816

معاون سياستگذاري اقتصادي وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به برنامه دولت براي پيش‌بيني پذير كردن اقتصاد، گفت: آيين‌نامه خانه‌هاي لوكس تصويب و ابلاغ شده و و آيين‌نامه ماليات بر خودروهاي لوكس نيز به دولت ارسال شده است.

 ايرنا، «هادي سبحانيان» روز چهارشنبه در نشست خبري پيرامون «تشريح ابعاد نقشه راه وزارت امور اقتصادي ودارايي براي رشد غير تورمي اقتصاد كشور» كه در وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد، افزود: دولت سيزدهم در شرايطي كار خود را آغاز كرد كه رشد اقتصادي نزديك به صفر بود و نرخ تورم به دليل مسائل و چالش‌هاي گذشته، بالاترين رقم را داشت.

وي افزود: ميزان قابل توجهي از ارز ۴۲۰۰ توماني در ۶ ماهه اول سال استفاده شده بود و دولت امكان تداوم تخصيص ارز ۴۲۰۰ توماني را نداشت و هزينه‌هاي دولت افزايش يافته و منابع پايداري نيز براي آن نبود و تنخواه‌ها توسط دولت گذشته، استفاده شده بود.

معاون اقتصادي وزير گفت: ساماندهي اين وضعيت بايد مبتني بر شناخت دقيق از ريشه‌ها و دلايل اصلي شكل گيري وضع موجود و شناخت راهكارها و اولويت‌بندي آنها باشد.

وي گفت: معتقديم كه مسائل موجود كشور بايد با اولويت‌بندي و به صورت ريشه‌اي حل شود.

سبحانيان ادامه داد: بايد رابطه بين ملت و حاكميت اصلاح شود، هر كدام از آنها نسبت به هم تكاليفي دارند كه بايد انجام دهند. تكليف ملت پرداخت ماليات است و حاكميت هم موظف است شرايط فعاليت اقتصادي را براي فعالان اين عرصه فراهم كند.