خوزنا : روند فعاليت‌هاي پژوهشي خوزستان، آسيب‌شناسي مي‌شود
پنجشنبه، 4 آذر 1400 - 10:25 کد خبر:122833

مدير آموزش و پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خوزستان از آسيب‌شناسي دقيق روند فعاليت‌هاي پژوهشي در استان خبر داد.

قاسم صنگوري سواري در كارگروه آموزش، پژوهش، فناوري و نوآوري خوزستان كه  (۳ آذرماه) برگزار شد، اظهار كرد: انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي اجرايي براي ارائه طرح‌هاي پژوهشي وقت بگذارند و تحقيق مناسب در اين خصوص را مطالبه كنند. متاسفانه بررسي‌ها نشان داد كه بسياري از عناويني كه در طرح‌ها ارائه مي‌شد تكراري بودند كه اين مساله، زيبنده نيست.

 ايسنا، وي افزود: دستگاه‌هاي اجرايي بايد با تمام توان در راستاي رفع مشكل، تحقيق خود را مطالبه كنند تا نتايج كاربردي حاصل شود. البته به زودي آسيب‌شناسي دقيق روند و فعاليت‌ها را خواهيم داشت.

مدير آموزش و پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خوزستان با اشاره به اولويت‌هاي پژوهش‌هاي سال جاري، گفت: آب، محيط زيست، مديريت، اقتصاد و بازرگاني، سلامت و ايمني غذايي، امنيت غذايي –كشاورزي و منابع طبيعي، فناوري اطلاعات و ارتباطات و علوم انساني با تاكيد بر مديريت پديده‌هاي اجتماعي، اولويت‌هاي پژوهش‌هاي سال جاري هستند.

صنگوري سواري با اشاره به افزايش اعتبار پژوهشي استان خوزستان نسبت به سال گذشته، بيان كرد: در خصوص عناوين مصوب امسال، ۴۹ پروپوزال دريافت شد كه در نهايت با نظر اعضاي كميته  داوري ۱۴ پروپوزال با اعتبار يك ميليارد و ۹۸۰ ميليون تومان مورد تاييد قرار گرفت.

وي با بيان اينكه در تاييد پروژه‌ها محدوديت وجود دارد، افزود: ۳۳ شاخص براي ارزيابي پروپوزال‌هاي پژوهشي تعيين شده است و پس از ارزيابي توسط كميته داوران، طرح‌ها تاييد مي‌شوند.

مدير آموزش و پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خوزستان بيان كرد: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خوزستان تنها دستگاهي است كه در اين موضوع ذي‌نفع نيست و تنها مديريت اين كار را برعهده داريم. بنابراين براي برقرار عدالت، داوران متخصص و افراد خارج از يك سازمان براي پروپوزال‌هاي هر دستگاه را به كار گرفته‌ايم.