خوزنا : هواشناسي: سرما، كولاك و برف فعلا ادامه دارد
جمعه، 1 بهمن 1400 - 17:30 کد خبر:127412

ايسنا: رئيس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ورود گرد و خاك از عراق به جنوب غرب كشور از كاهش دماي ۱۲درجه‌اي خبر داد.

صادق ضياييان درباره وضعيت جوي كشور گفت: امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در مازندران و گلستان، بارش برف و باران، در خراسان شمالي، ارتفاعات البرز شرقي استان سمنان و شرق استان تهران، برف و وزش باد شديد و كولاك برف و نيز در خراسان رضوي و جنوبي، سبب بارش پراكنده مي‌شود. شدت بارش در مازندران و گلستان خواهد بود.

سرما، كولاك و برف تا آخر هفته آينده ماندگار است

وي افزود: تا اواخر وقت امروز (اول بهمن‌ماه) در نيمه شرقي كشور وزش باد، شديد خواهد بود و در برخي مناطق از شرق و جنوب شرق كشور امكان خيزش گرد و خاك وجود دارد. همچنين جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در استان‌هاي تهران، البرز، قزوين، قم، مركزي، سمنان و اصفهان وزش باد شديد پيش‌بيني مي‌شود و در مناطقي از قم، نيمه جنوبي سمنان و اصفهان، مي‌تواند سبب خيزش گرد و خاك شود وهمچنين در جنوب غرب كشور ورود گرد و خاك از كشور عراق دور از انتظار نيست.

رئيس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به كاهش دماي ۱۲ درجه‌اي در نيمه غربي و نواحي مركزي كشور اظهار كرد: امروز جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در نيمه غربي و نواحي مركزي كشور و روزهاي جمعه و شنبه (۱و۲بهمن‌ماه) در نيمه شرقي كشور، كاهش محسوس دما بين ۵ تا ۱۲درجه رخ خواهد داد.

به گفته ضياييان، از يكشنبه (سوم بهمن‌ماه) تا پايان هفته، ماندگاري هواي سرد و روند كند افزايش دما در حدود ۵ درجه را در كشور خواهيم داشت و از روز شنبه (دوم بهمن‌ماه) تا اواخر هفته در بيشتر مناطق كشور جوي پايدار همراه با افزايش غلظت آلاينده ها در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت پيش‌بيني مي‌شود.

رئيس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعيت جوي پايتخت طي دو روز آينده را نيز اعلام كرد و گفت: دماي هواي تهران فردا شنبه (دوم بهمن‌ماه) صاف تا قسمتي ابري و در بعضي ساعت‌ها همراه با غبار محلي با كمترين و بيشترين دماي ۳- تا ۶ درجه سانتيگراد، در روز يكشنبه (سوم بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلي و در بعضي ساعت‌ها غبارآلود با بيشترين و كمترين دماي ۲- و ۸ درجه سانتيگراد خواهد بود.

ضياييان در پايان گفت: طي امروز (اول بهمن‌ماه) سنندج با بيشينه دماي ۶- درجه سانتيگراد، سردترين مركز استان‌ كشور لقب مي‌گيرد و فردا (دوم بهمن‌ماه) تبريز و سنندج با دماي ۴- درجه سانتيگراد، سردترين مراكز استان كشور خواهند بود.

 سرما، كولاك و برف تا آخر هفته آينده ماندگار است

سازمان هواشناسي با اشاره به تداوم ماندرگاري هواي سرد تا آخر هفته آينده در سراسر كشور از بارش برف و كولاك در برخي استان‌ها خبر داد.

سرما، كولاك و برف تا آخر هفته آينده ماندگار است

آخرين وضعيت جاده‌ها

بازگشايي محور‌هاي كندوان و آزادراه تهران شمال

مركز مديريت راه‌هاي مازندران اعلام كرد: محور‌هاي كندوان، آزاد راه تهران شمال در هر دو مسير رفت و برگشت كه امروز جمعه اول بهمن ماه به علت بارش شديد برف و كولاك و عدم ايمني كافي تا اطلاع بعدي مسدود شده است، با تلاش راهداران بازگشايي شد.

آمد و شد خودرو‌ها در اين محور فعلا عادي بوده و از لحاظ جوي با بارش برف و باران همراه است.

بسته بوده محور كياسر به سمنان

مركز مديريت راه‌هاي مازندران اعلام كرد: محور كياسر به سمنان در هر دو مسير رفت و برگشت امروز جمعه اول بهمن ماه به علت بارش شديد برف و كولاك و عدم ايمني كافي تا اطلاع بعدي مسدود شده است.

محور كياسر به دامغان هم به دليل برف و كولاك عدم ايمني كافي تا اطلاع بعدي مسدود است.

باز بودن محور‌هاي هراز و سوادكوه

مركز مديريت راه‌هاي مازندران اعلام كرد:آمد و شد خودرو‌ها هم اكنون در محور‌هاي هراز و سوادكوه به طور در جريان است.

محور سوادكوه با بارش برف و بارام همراه بوده و محور هراز بدون مداخلات جوي است.

هموطناني كه نياز به سفر ضروري دارند. مي‌بايست آمادگي لازم براي رانندگي در شرايط بارندگي را داشته باشند.