خوزنا : دستور رئيسي براي پيگيري خواسته‌هاي بازنشستگان
چهارشنبه، 1 تیر 1401 - 21:28 کد خبر:143962

فراهم‌شدن امكان بازگشايي صنوف و ايجاد نشاط در كشور ‌ثمره همراهي مردم و مجاهدت كادر درمان بويژه شهداي سلامت است

تهران (پانا) - رئيس‌جمهوري به معاون اول، معاونت حقوقي، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ديگر بخش‌هاي ذيربط دستور داد كه خواسته‌هاي بازنشستگان عزيز را درباره مستمري‌شان پيگيري كنند.

 

آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي در جلسه امروز چهارشنبه هيات دولت، اميد آفريني در جامعه را از مطالبات مقام معظم رهبري و وظيفه مهم دولت برشمرد و تاكيد كرد: حواشي نبايد دولت را از متن كار كه خدمت به مردم و اميدآفريني در دل‌هاست، بازدارد.

رئيس‌جمهوري ايجاد يأس در دل‌ها را كار شيطان و شياطين دانست و اظهار كرد: انسان خداجو همواره به اميد زنده است و ما به عنوان خادمان ملت، هم بايد نسبت به آينده اميد داشته باشيم و هم روح اميد را در جامعه تزريق كنيم.

وي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد دكتر مصطفي چمران و سرلشكر حاج قاسم سليماني كه با اميد و روحيه جهادي از مشكلات و سد «نمي‌شود»ها عبور كردند و با كمترين امكانات كارهاي بزرگي را در ميدان مبارزه با دشمنان تا بُن دندان مسلح انجام دادند، از آنها به عنوان الگوهاي اميدآفريني ياد كرد.

رئيسي اقدامات و تلاش‌هاي ‌پزشكان و پرستاران در مواجه با همه‌گيري كرونا را از ديگر مصاديق اميدآفريني در جامعه دانست و افزود: كادر درمان بويژه شهداي سلامت در شرايط بسيار سخت همه گيري كرونا كه زندگي همه مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده و نگراني هايي را براي خانواده ها بوجود آورده بود،‌ با جانفشاني و از خودگذشتگي علي‌رغم همه كمبودها در عرصه خدمت رساني ميدان‌داري كردند و زمينه بازگشت اميد و نشاط به جامعه را فراهم كردند.

وي تاكيد كرد: وضعيت كنوني كه فوتي‌هاي ناشي از كرونا تك رقمي و در برخي روزها صفر شده و نيز ميزان بسيار پايين ابتلا كه امكان بازگشايي در صنوف مختلف و ايجاد شور و نشاط در كشور را فراهم كرده، پس از لطف خدا، ‌ثمره همراهي مردم و خصوصا تلاش‌ها و اقدامات جامعه پزشكي و پرستاري است و بنده در ماه‌هاي گذشته در تهران و برخي شهرها با حضور در بيمارستان‌ها و مراكز درماني از نزديك شاهد اين مجاهدت‌ها و فداكاري‌ها بوده‌ام و قدردان ايشان هستم.

رئيس‌جمهوري همچنين با اشاره به ديدارهايي كه در حاشيه سفر به استان چهارمحال و بختياري با عشاير داشت، گفت: عشاير عزيز ما در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار شهيد دادند و متحمل سختي‌هاي فراوان شدند و امروز هم با مشكلاتي مواجه هستند اما از روحيه اميد و ايستادگي برخوردارند و ذره‌اي يأس و نااميدي در دل آنها نيست.

وي افزود: برخي رسانه‌هاي بيگانه خصوصاً شبكه‌هاي فارسي زبان شبانه‌روز براي ايجاد يأس و نااميدي در دل مردم تلاش مي‌كنند اما همواره با حضور مردم عزيز ما در صحنه شكست خورده‌اند و به هدف‌شان نرسيده‌اند.

رئيسي با بيان اينكه امروز در يك جنگ اقتصادي هستيم، گفت: همه همكاران دولت به ويژه كساني كه مسئول بازار و تأمين سفره مردم هستند، شبانه روز براي خدمت‌رساني و اميدآفريني در جامعه تلاش مي‌كنند و اين اقدامات بايد تا حصول نتايج نهايي تداوم داشته باشد.

رئيس‌جمهوري به معاون اول، معاونت حقوقي، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ديگر بخش‌هاي ذيربط دستور داد كه خواسته‌هاي بازنشستگان عزيز را درباره مستمري‌شان پيگيري كنند.