خوزنا : خطرات استفاده از تلفن همراه قبل از خواب
پنجشنبه، 2 تیر 1401 - 09:16 کد خبر:143972

روزياتو: موبايل هر چقدر خوب باشد ، بي دردسر نيست. مضرات تلفن همراه براي سلامت يكي دو تا نيست! به احتمال زياد حداقل يك بار در زندگي تان اتفاق افتاده است كه به خودتان قول داده باشيد اين بار ديگر زود به رختخواب مي رويد اما در نهايت، به جاي خوابيدن، در رسانه هاي اجتماعي پيمايش مي كنيد. خوشحال باشيد! زيرا شما تنها آدم هايي نيستد كه تا لحظه آخر قبل از خواب گوشي موبايل از دستتان نمي افتد!
 

حتي براي چند ساعت هم كه شده برايتان سخت است كه تلفن خود را در اتاق ديگري بگذاريد و از شبكه هاي اجتماعي خارج شويد. اما خوب است بدانيد استفاده از تلفن درست قبل از خواب ممكن است بيش از آنچه فكر مي كنيد بر سلامتي شما تأثير بگذارد.

اينجا در روزياتو ، ما هم مثل شما نمي توانيم در مقابل وسوسه زير و رو كردن شبكه هاي اجتماعي قبل از خواب با موبايلمان مقاومت كنيم. در اين مطلب، نتايج تحقيقاتي را خواهيم خواند تا بفهميم چگونه ممكن است اين كار بر سلامت كلي شما تأثير بگذارد.

۱. ممكن است به چشم شما آسيب برساند


اگر زماني احساس كرديد كه بعد از ساعت‌ها جست و جو در حساب كاربري خود ناگهان ديدتان تار شد، قطعا تنها نيستيد. وقتي هنگام استفاده از گوشي هوشمند خود زور مي‌زنيد، ممكن است منجر به خستگي چشم شود. براي محافظت از چشمان خود، سعي كنيد روشنايي صفحه را كاهش دهيد و طولاني مدت از تلفن همراه خود استفاده نكنيد.

۲. مي تواند خواب شما را مختل كند


وقتي بالاخره در پايان يك روز طولاني به رختخواب مي رويد، ممكن است وسوسه انگيز باشد كه زمان بيشتري را صرف بررسي پيام هاي خود يا خواندن اخبار كنيد. اما اين عادت ممكن است آنقدر كه به نظر مي رسد بي ضرر نباشد اما استفاده از تلفن نزديك به زمان خواب ممكن است مانع از خواب راحت شما شود. نور آبي از گوشي هوشمند شما نه تنها بينايي شما را تحت تاثير قرار مي دهد، بلكه مي تواند چرخه خواب و بيداري شما را نيز مختل كند، كه به نوبه خود ممكن است عوارض بيشتري براي سلامتي ايجاد كند.

۳. ممكن است منجر به درد گردن شود


اگر با احساس آزاردهنده گردن درد آشنا هستيد، استفاده از تلفن همراه در رختخواب مي تواند وضعيت موجود را بدتر كند. هنگامي كه سر خود را به سمت جلو خم مي كنيد تا به صفحه نمايش نگاه كنيد، در جاهايي به عضلات گردن فشار وارد مي شود و باعث درد مي شود. اگر نمي توانيد بدون چك كردن گوشي خود به رختخواب برويد، سعي كنيد آن را در سطح چشم نگه داريد تا از فشار آمدن به ماهيچه ها جلوگيري كنيد.

۴. ممكن است باعث شود پوست شما سريعتر پير شود


ممكن است پول زيادي براي مراقبت از پوست گران قيمت خرج كنيد، اما استفاده از تلفن همراه در رختخواب ممكن است تمام تلاش هاي شما را خراب كند. تعجب كرديد نه؟! وقتي از پايين به تلفن خود نگاه مي كنيد، باعث ايجاد خطوط و چين هايي روي گردن شما مي شود كه به نوبه خود باعث پيري زودرس شما مي شود.

آيا قبل از خواب از گوشي خود استفاده مي كنيد؟ آيا تا به حال سعي كرده ايد اين عادت را ترك كنيد؟