خوزنا : درمان چسبندگي روده و روش‌هاي آن
دوشنبه، 11 مهر 1401 - 07:35 کد خبر:152709

پايگاه خبري خوزنا:

چسبندگي روده چه علائمي دارد؟ علل دچار شدن به اين بيماري كدام است؟ آيا مي‌توان از ابتلا به آن پيشگيري كرد؟ در اين مطلب با اين بيماري و نحوه درمان چسبندگي روده آشنا شويد.

يكي از مشكلاتي كه ممكن است در شكم هر فردي رخ دهد و خطراتي را به همراه داشته باشد، چسبندگي روده است. اين اختلال زماني رخ مي‌دهد كه مسير روده‌هاي كوچك يا بزرگ مسدود شده و يا به نوعي چسبنده شود. اين مشكل سبب مي‌گردد كه حركت غذا در روده‌ها با مشكل روبه‌رو شود و در نتيجه آن مشكلات بزرگ‌تري از جمله زخم روده را با خود به همراه داشته باشد. از آن جايي كه تشخيص اين اختلال با انجام آزمايشات چندان ساده نيست، پزشك براي تشخيص آن ملزم به لمس شكم و گوش دادن به صداي حركت روده‌هاست. براي تشخيصات بهتر مي‌تواند سي تي اسكن، كلونوسكوپي و يا عكس برداري اشعه ايكس از شكم انجام دهد.

شايد برايتان سوال باشد كه درمان چسبندگي روده چگونه است؟ و يا چگونه مي‌توانيد از ابتلا به چسبندگي روده پيشگيري كنيد. در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در ارتباط با چسبندگي روده، علائم آن، علل ابتلا به آن، راه‌هاي پيشگيري از ابتلا، اختلال‌هاي ناشي از چسبندگي روده و درمان چسبندگي روده با شما در ميان بگذاريم.