خوزنا : بارش برف و باران در نقاط مختلف كشور
یکشنبه، 9 بهمن 1401 - 11:40 کد خبر:159723

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از ايسنا : رئيس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگي در نقاط مختلف كشور خبر داد كه اين بارندگي‌ها در مناطق سردسير به‌صورت برف و در مناطق گرمسير همراه با وزش باد و رعد و برق خواهد بود.
 

 

صادق ضياييان درباره شرايط جوي كشور اظهار كرد: براساس تحليل آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي امروز (۹ بهمن) در بخش‌هايي از شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مركزي، ارتفاعات و دامنه‌هاي البرز غربي و مركزي بارش باران و برف و در سواحل درياي خزر و شمال شرق بارش پيش‌بيني مي‌شود.

وي ادامه داد: دوشنبه (۱۰ بهمن) علاوه بر نواحي مذكور در بخش‌هايي از مركز و جنوب غرب بارش انتظار مي‌رود. سه‌شنبه(۱۱ بهمن) گستره فعاليت و شدت سامانه بارشي در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌هاي البرز، سواحل غربي درياي خزر، ارتفاعات و دامنه‌هاي زاگرس مركزي به‌تدريج در مركز و شمال شرق كشور افزايش مي‌يابد.

 

رئيس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: چهارشنبه (۱۲ بهمن) بارش در شمال غرب تضعيف شده و در نواحي غرب، جنوب غرب، مركز، ارتفاعات و دامنه‌هاي البرز ارتفاعات و دامنه‌هاي زاگرس مركزي و شمال شرق كشور و همچنين بخش‌هايي از شمال غرب فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

وي افزود: پنجشنبه (۱۳ بهمن) سامانه بارشي در نواحي غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌هاي زاگرس، مركز، شرق و شمال شرق فعاليت خواهد داشت.

رئيس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه كرد: طي پنج روز آينده بيشينه شدت بارش عمدتا در استان‌هاي واقع در امتداد رشته كوه زاگرس مركزي و سه‌شنبه علاوه بر اين نواحي در بخش‌هايي از غرب كشور ارتفاعات و دامنه‌هاي البرز مركزي و غربي پيش‌بيني مي‌شود.

 

 

به گفته ضياييان در اين مدت بارش در مناطق گرمسير گاهي همراه با رعدوبرق و وزش باد شديد موقت و در مناطق مرتفع و سردسير به شكل برف و گاهي كولاك برف خواهد بود.

وي ادامه داد: دوشنبه در مناطقي از جنوب غرب، شمال فارس، غرب كرمان و جنوب يزد، سه‌شنبه در برخي مناطق جنوب غرب، غرب، مركز، دامنه‌هاي جنوبي البرز به‌تدريج شرق و جنوب شرق كشور و چهارشنبه در برخي مناطق جنوب، غرب، مركز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق كشور وزش باد شديد رخ خواهد داد.

 

 

ضياييان در ادامه گفت: امروز در غرب، شرق و جنوب شرق كشور افزايش نسبي دما انتظار مي‌رود و سه‌شنبه و چهارشنبه دما در غرب كشور كاهش مي‌يابد.

وي ادامه داد: يكشنبه شرق خليج فارس، دوشنبه و سه شنبه شمال خليج فارس و چهارشنبه خليج فارس مواج خواهد بود.

 

 

رئيس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعيت جوي تهران طي دو روز آينده نيز اظهار كرد: آسمان تهران فردا (۹ بهمن ) قسمتي ابري همراه با وزش باد با حداقل دماي ۲ و حداكثر دماي ۹ درجه سانتيگراد و روز دوشنبه ( ۱۰ بهمن ) ابري و در بعضي ساعات بارش باران و گاهي وزش باد با حداقل دماي ۳ و حداكثر دماي ۸ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.

ضيائيان در پايان گفت: طي امروز و فردا( ۸ و ۹ بهمن) بندرعباس با دماي ۲۰ و ۲۱ درجه سانتيگراد گرمترين و شهر كرد با دماي ۱۷- و ۱۰- درجه سانتيگراد سردترين مركز استان كشور هستند.