خوزنا : امسال متفاوت تر عيدي بدهيد!
شنبه، 27 اسفند 1401 - 06:01 کد خبر:163611

قبول كنيد جذاب‌ترين بخش ديد و بازديدهاي عيد، قسمت شيرين عيدي گرفتن است. اما عيدي كه نبايد هميشه اسكناس‌هاي تانخورده باشد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از خبرگزاري فارس،گروه زندگي:‌قبول كنيد جذاب‌ترين بخش ديد و بازديدهاي عيد، قسمت شيرين عيدي گرفتن است. اما عيدي كه نبايد هميشه اسكناس‌هاي تانخورده باشد. از ديرباز ايرانيان به مناسبت فرا رسيدن سال نو و نوروز به همديگر عيدي مي‌دادند و اين كار را خوش يمن مي‌دانستند. اگر چه فلسفه عيدي همين خوش يمن بودن و شادي است  اما رفته رفته تغيير كرده و جنبه مادي به خودش گرفته. آنقدر كه امروزه  بيش از هر چيز ارزش مادي يك هديه در نظر گرفته مي‌شود تا جنبه معنوي آن! در ادامه چند ايده براي هديه دادن در نوروز به اطرافيان تان آورده‌ايم كه در عين سادگي ارزشمند و زيبا هستند. چرا كه قرار است شما خودتان آنها را آماده كنيد.   

گلدان هاي كوچك و رنگارنگ!

يكي از گل هايي كه در خانه داريد را انتخاب كنيد و چند شاخه از آن را قلمه بزنيد. براي اين كار بخشي از ساقه‌ي گياه را جدا كنيد و در آب بگذاريد تا ريشه بزند. چند گلدان كوچك تهيه كنيد و بعد از ريشه زدن، ساقه ها را در گلدان هايتان بكاريد. سعي كنيد گياه مادر يا همان گياهي كه از آن قلمه گرفته ايد سالم  و آپارتماني باشد تا شرايط نگهداري راحت تري داشته باشد. به تعداد مورد نيازتان قلمه بزنيد و در گلدان هاي ديگري بكاريد.

پيشنهاد مي‌كنيم گلدان هاي جديد را رنگي انتخاب كنيد و با سليقه خودتان تزئين كنيد. بستن يك روبان مي‌تواند جلوه و زيبايي بيشتري به هديه شما بدهد. حتي مي‌توانيد روي يك كاغذ كوچك سال نو را به صورت اختصاصي و با دست خط خودتان تبريك بگويد و با روبان به گلدان‌تان متصل كنيد. از پشت كاغذ هم استفاده كنيد و مشخصات و شرايط نگهداري گياه را بنويسيد. در ايام نوروز به هر خانواده اي كه براي ديدن شما به منزل تان مي‌آيد يكي از اين گلدان ها را هديه بدهيد.
  اين عيدي و يادگاري شما گرچه كمي متفاوت است اما حس خوبي را به طرف مقابل تان منتقل خواهد كرد. از سوي ديگر گياهان بهترين گزينه براي تصفيه هواي منزل هستند. محيط خانه را شاد وسرزنده نگه مي‌دارند. از استرس جلوگيري مي‌كنند و دكوراسيون خانه را زيبا‌تر مي‌كنند.

شمع هاي دست‌ساز !

شمع هايي كه خودتان آماده كرديد هم مي‌تواند هديه خوبي براي ايام نوروز باشد. به سليقه خودتان يك قالب مناسب شمع سازي تهيه كنيد. پارافين را به همراه رنگ دلخواه‌تان داخل يك ظرف فلزي ريخته و آن را به روش بن ماري بر روي حرارت بگذاريد تا ذوب شود. كمي روغن مايع خوراكي به قسمت داخلي قالب بماليد و با دستمال تمامي سطح داخلي آن را با روغن آغشته كنيد تا زمان خارج كردن شمع از قالب با مشكل روبرو نشويد. فتيله را در قسمت مركزي قالب قرار دهيد و پارافين ذوب شده را داخل قالب بريزيد. بعد از آماده شدن شمع‌هاي دست سازتان آن ها را تزئين كنيد. مي‌توانيد از كنف و كاغذ كاهي استفاده كنيد. كنف را دور شمع بپيچيد و روي كاغذ كاهي جمله اي به يادگار بنويسيد و نوروز را تبريك بگوييد. سپس به وسيله كنف به شمع تان متصل كنيد. مي‌توانيد از يك كيسه پارچه اي كوچك استفاده كنيد و هديه تان را داخل آن قرار بدهيد.

شمع ها معمولا از هديه هاي پر طرفدار هستند پس مطمئن باشيد باعث خوشحالي مهمان هايتان مي‌شوند. حتي مي‌توانيد به عنوان يك كسب و كار خانگي به آن نگاه كنيد و از اين طريق درآمد خوبي به دست بياوريد. به شرط اينكه خلاق باشيد و ايده هاي جديد را امتحان كنيد.

تسبيح  و دستنبد !

از بازار مهره‌هاي رنگي و نخ دستبند بافي تهيه كنيد. با مهره ها به سليقه خودتان و به تعدادي كه نياز داريد تسبيح و دستبند آماده كنيد. سعي كنيد از رنگ هاي مختلف استفاده كنيد تا هديه جذاب تري داشته باشيد. دستبند‌ها را به عنوان عيدي به دختر هاي كوچك بدهيد و تسبيح ها را به بزرگتر ها هديه بدهيد. اين هديه شما هم استقبالي است از ماه رمضان كه مصادف شده با ماه آغازين سال و هم نوعي صدقه جاريه براي شما به حساب مي‌آيد. از كيسه‌هاي پارچه اي كوچك استفاده كنيد و تسبيح را داخل آن بگذاريد و هديه بدهيد. اگر دوست داشتيد مي‌توانيد يك مهر كوچك هم در كنار آن قرار بدهيد.

صابون  تزئيني!

ده دقيقه زمان براي تهيه يك صابون خوش عطر و زيبا كافي است. يك صابون معمولي  را ذوب كنيد و در قالب دلخواه تان بريزيد. با اضافه كردن رنگ و عطر، صابون را اختصاصي كنيد. مي‌توانيد رايحه و رنگ را متناسب با سليقه مهمان هايتان به صابون ذوب شده اضافه كنيد. ادويه هاي خوش عطر را دست كم نگيريد و براي رايحه صابون دست سازتان از آن ها استفاده كنيد. قبل از سرد شدن مواد آنها را با گل، ميوه و يا هر چه كه دوست داريد تزئين كنيد. مواد را پس از سرد شدن از قالب در بياوريد. صابون شما آماده است! به سبك خودتان تزئين اش كنيد و به مهمان هايتان هديه بدهيد.

صابون هاي دست ساز شما نه تنها براي بزرگترها مي‌توانند هديه خاص و زيبا باشند بلكه نظر كوچكترها را نيز به خودش جلب مي‌كند. مي‌توانيد براي بچه ها از تزئينات ويژه تري استفاده كنيد. مثلا چند اسباب بازي كوچك ماهي را به صابون ذوب شده اضافه كنيد و اجازه دهيد تا سرد شود. استفاده از صدف و رنگ آبي در تركيبات صابون تان به همراه يك عطر ملايم هديه شما را جذاب تر‌ مي‌كند. دقت داشته باشيد رايحه ها را متناسب با رنگي كه براي صابون در نظر گرفته ايد انتخاب كنيد.