خوزنا : برپايي ۷۰ ايستگاه نوروزگاه عشايري در خوزستان
شنبه، 27 اسفند 1401 - 20:42 کد خبر:163678

مدير كل ساماندهي و هماهنگي سازمان امور عشاير ايران با اشاره به برپايي ۷۰۰ نوروزگاه عشايري در كشور گفت: خوزستان با برپايي ۷۰ ايستگاه نوروزگاه عشايري رتبه اول را كسب كرده است.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از خبرگزاري مهر، سياوش احمدي ميرقائد بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگويي رسانه‌اي با اشاره به هدف‌گذاري برپايي ۷۰۰ نوروزگاه عشايري در ۳۰ كيلومتري ورودي شهرها و نقاط گردشگرپذير درون شهري كشور بيان كرد: تاكنون ۴۰۰ سياه‌چادر در كشور راه‌اندازي شد.

وي با اشاره به اجراي طرح نوروزگاه‌هاي عشايري افزود: سال گذشته حدود ۴۰۰ سياه چادر و نوروزگاه عشايري به‌منظور ارائه محصولات لبني، توليدي و صنايع‌دستي همچنين نمايش موسيقي، آئين، آداب و رسوم عشاير براي گردشگران نوروزي در ۳۰ كيلومتري ورودي شهرها و نقاط گردشگرپذير و ديدني داخل شهرها راه‌اندازي شد.

احمدي ميرقائد با بيان اينكه براي نوروز ۱۴۰۲ افزايش ۳۰ درصدي نسبت به سال گذشته را مدنظر داريم، ادامه داد: هدف‌گذاري‌مان برپايي ۶۵۰ تا ۷۰۰ نوروزگاه عشايري در تمامي نقاط كشور است و تاكنون حدود ۴۰۰ سياه‌چادر راه‌اندازي شده است.

مديركل ساماندهي و هماهنگي سازمان امور عشاير ايران با اشاره به اينكه استان‌هاي خوزستان با ۷۰ و فارس ۵۰ سياه‌چادر در صدر قرار دارند، تصريح كرد: استان‌هاي لرستان، كرمان، سيستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبي، كرمانشاه و ايلام نيز در رتبه‌هاي بعدي قرار مي‌گيرند.