خوزنا : برپايي ۱۰۰ بازارچه موقت صنايع دستي در كشور
سه شنبه، 1 فروردین 1402 - 10:26 کد خبر:163878

مديرعامل شركت مادرتخصصي ايرانگردي و جهانگردي گفت: در نظرداريم نمايشگاه هاي ملي عرضه محصولات صنايع دستي و سوغات را در ۱۰۰ نقطه كشور برگزار كنيم.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و  به نقل از خبرگزاري مهر، روح الله حسين زاده به خبرنگار مهر گفت: نمايشگاه‌هاي صنايع دستي و سوغات با عنوان ايران من در شهرهاي مختلف برپا مي‌شود تا كنون ۵ نمايشگاه در شهرهاي مختلف برپا شده و در حال برنامه ريزي براي برپايي نمايشگاه در ۱۴ نقطه ديگر نيز هستيم.

وي ادامه داد: در نظر داريم تا تعداد بازارچه‌هاي موقت را به صد بازارچه صنايع دستي برسانيم. در حال حاضر نمايشگاه‌هايي در همدان، بابلسر، كاخ گلستان، نياوران، نهارخوران، علي آباد كتول و سيرجان برپا شده كه تا ۱۵ فروردين ماه ادامه دارد. در طول سال نمايشگاه‌هاي ديگر برپا مي‌شود. بنابراين برپايي اين بازارچه‌ها محدود به ايام نوروز نيست.

حسين زاده گفت: براي برپايي اين نمايشگاه حدود ۹۰۰ نفر از هنرمندان در استان‌هاي مختلف با ما همكاري مي‌كنند تا نمايشگاه‌هايي را در مساحت‌هاي مختلف بنا به اقتضاي هر استان برگزار كنيم. اين هنرمندان توسط اداره‌هاي كل ميراث فرهنگي استان‌ها معرفي مي‌شوند تعدادي از افراد هم از سال‌ها قبل با ما كار مي كرده اند. اما محدوديتي براي پيوستن افراد جديد و حضورشان در نمايشگاه‌ها نيست.

مديرعامل شركت مادر تخصصي ايرانگردي و جهانگردي بيان كرد: گاهي در استاني مانند يزد يك نمايشگاه بين المللي در اختيار ما براي برگزاري بازارچه و نمايشگاه صنايع دستي و سوغات تعلق مي‌گيرد كه مي‌توانيم ۸۹ غرفه را به هنرمندان بومي و غير بومي اختصاص دهيم و گاهي هم در منطقه‌اي مانند طوس فضا كمتر است و هنرمندان كمتري حضور پيدا مي‌كنند. بنابراين نمي‌توان گفت كه هميشه در هر استان چقدر فضا به اين نمايشگاه‌ها اختصاص داده مي‌شود.