خوزنا : ثبت بيش از ۲۳ ميليون سفر نوروزي فقط در روز گذشته
پنجشنبه، 3 فروردین 1402 - 12:48 کد خبر:164105

رئيس پليس راه راهور كشور از ثبت ۲۳ ميليون و ۸۰۰ هزار سفر نوروزي فقط در روز گذشته خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از خبرگزاري فارس، سردار حسن مومني رئيس پليس راه راهور كشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي خبرگزاري فارس به آخرين وضعيت جوي و ترافيكي محورهاي مواصلاتي كشور اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف و باران را در برخي از محورهاي استان مازندران و همچنين بارش باران را در محورهاي استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان را شاهد هستيم.

وي با بيان اين مطلب كه هشدار نارنجي براي استان‌هاي خراسان رضوي و خراسان جنوبي صادر شده است از رانندگاني كه قصد تردد در محورهاي اين دو استان را دارند درخواست كرد كه با توجه به بارندگي و لغزندگي معابر در نظر داشته باشند كه عدم رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولي مجاز مي توانند منجر به سرخوردگي و واژگوني خودرو و وقوع تصادفات شود.

رئيس پليس راه كشور در ادامه از ثبت ۲۳ ميليون و ۸۰۰ هزار تردد براي روز دوم فروردين سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اين آمار تردد نسبت به روز اول فروردين از افزايش ۲ درصدي برخوردار بوده است.

وي با بيان اينكه آمار تردد در روز دوم فروردين سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷ درصد افزايش داشته است، افزود: همچنان شاهد بار رفت مسافران نوروزي هستيم.

رئيس پليس راه كشور تصريح كرد: سرعت و سبقت غيرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگي و خواب آلودگي از جمله مواردي است كه مي تواند منجر به وقوع حوادث و تصادفات شود.

وي به رانندگان توصيه كرد: بعد از هر دو ساعت رانندگي ۱۵ دقيقه استراحت كنند.