خوزنا : روابط عمومي بايد به اميدآفريني كمك كند
دوشنبه، 1 خرداد 1402 - 07:56 کد خبر:168906
به گزارش پايگاه خبري خوزنا وبه نقل از روابط عمومي معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در روز روابط عمومي اظهاركرد: امروز از مسايلي مانند شكاف اطلاعاتي، دسترسي به اينترنت ، و… به جايي رسيده ايم كه مجامع بين المللي نيز بر اين نكته تاكيد دارند كه كشورهاي كم برخوردار بايد با تجميع امكانات خود مانع از هژموني و تركيب شدن قواي مختلف از طريق فناوري اطلاعات براي به سيطره درآوردن جهان شود.


مهدي پور: روابط عمومي بايد به اميدآفريني كمك كند
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين بزرگداشت روز روابط عمومي گفت: روابط عمومي با اطلاع رساني بايد به اميد آفريني كمك كند.
به گزارش پايگاه خبري خوزنا وبه نقل از روابط عمومي معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي   
آيين نكوداشت روز روابط عمومي و دهمين دوره جشنواره ستارگان روابط عمومي، همزمان با چهارمين روز «هفته روابط عمومي» و روز «روابط عمومي، سرمايه اجتماعي و تبيين» با حضور فرشاد مهدي پور معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن شهيد قندي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با رويكرد “بررسي نقش روابط عمومي ها در جهاد تبيين” برگزار شد.
 
 فرشاد مهدي پور با اشاره به نقش و جايگاه روابط عمومي ها در اطلاع رساني و اجراي مكتب «تبيني»  گفت: در دنياي امروز سواد و سواد آموزي مفهومي بسيار گسترده تر از آموزش از طريق كلاس هاي درس را به خود گرفته، آنچه كه ضرورت گفت و گو ي رسانه اي و سواد آموزي رسانه اي، بخصوص در عرصه فضاي مجازي است، به كارگيري روش هاي تاثير گذاري برمخاطب كه امروز در مرز ميان واقعيت و فراواقعيت درجريان است. چرا كه واقعيت خودش در جامعه نمايان نمي شود بلكه اين رسانه ها هستند واقعيت ها را نمايش مي دهند.

وي با ذكر اينكه همواره گروهي در رسانه ها هستند كه در حال كشف واقعيت و انعكاس آن در رسانه ها و اطلاع رساني به جامعه هستند گفت: براي همين اگر دولتي تصميم بگيرد كه واقعيت را از طريق رسانه ها جعل كند، به راحتي مي تواند به اين مهم دست پيدا كند. چون مخاطب به طور مستقيم به واقعيت دسترسي ندارد. اين همان موضوعي است كه ما الان درگير آن هستيم . يعني جعل واقعيت ها توسط مجموعه هاي خارجي.

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: امروز از مسايلي مانند شكاف اطلاعاتي، دسترسي به اينترنت ، و… به جايي رسيده ايم كه مجامع بين المللي نيز بر اين نكته تاكيد دارند كه كشورهاي كم برخوردار بايد با تجميع امكانات خود مانع از هژموني و تركيب شدن قواي مختلف از طريق فناوري اطلاعات براي به سيطره درآوردن جهان شود. وي با ذكر اينكه در واقع ما نيازمند مقابله با نابرابري نه از جنس شكاف اطلاعاتي و عدم دسترسي كه شايد دو دهه قبل تر در ادبيات روابط عمومي در عرصه اطلاع رساني و رسانه وجود داشت، مواجهيم گفت: در اينجا نيازمند كنشگرهايي هستيم كه از طريق تعامل نزديك بين دولت و رسانه ها و روابط عمومي ها و استفاده از ظرفيت هاي بومي و ملي و بين المللي . شكستن اين انحصار و شكاف و اطلاع رساني درست و دقيق به مردم از مهمترين وظايف روابط عمومي هاست. البته در كنار آن، بايد در مورد اينكه روابط عمومي ها تا چه حد مي توانند اين پروژه و رويه را جلو ببرند بحث كرد.  مهدي پورهمچنين با بيان اينكه همانطور كه مي دانيد ماهيت و وظيفه هر روابط عمومي با توجه به نوع و جنس مجموعه اي كه در آن فعاليت مي كند، متفاوت است گفت: به بيان ساده شما نمي توانيد يك نسخه واحد را براي تمام روابط عمومي ها بپيچيد. به همين دليل اگر روابط عمومي به خوبي با نقش و وظيفه خودش آشنا باشد و با شخص اول مجموعه خود ارتباط مستقيم داشته باشد، مي تواند به خوبي افكار عمومي  را شناسايي كند و از پس اطلاع رساني درست و ارائه راه حل براي مشكلات برآيد.  وي با اشاره به نقش «اميد آفريني» روابط عمومي ها گفت:  درواقع اين همان فرآيندي است كه مي تواند  منجر به افزايش اميد در جامعه شود، ضمن آنكه اگر مشكل و دغدغه اي را مطرح مي كند بايد راه حل آن را نيز بيان كند. اميدواريم روابط عمومي هاي ما نيز بتوانند به غايت از پس اين نقش آفريني و وظيفه سنگين اميدآفريني در كشور برآيند