خوزنا : مقابله جدي با كارشكني‌ها در روند برگزاري انتخابات سازمان نظام روانشناسي
پنجشنبه، 4 خرداد 1402 - 20:41 کد خبر:169166

خوزنا-شيرين عبدالهي- سيد حسين سليمي، رئيس هيات اجرايي مركزي انتخابات سازمان نظام روانشناسي با بيان اينكه مداخلات غير اصولي و غير منطقي كه سازمان نظام روانشناسي در برگزاري انتخابات انجام مي‌دهد باعث شده تا كنون انتخابات به صورت دقيق و سر زمان خود برگزار نشود به خبرنگار ما گفت: به همين نسبت هم مسائل روانشناسي هم براي مردم و هم دولت و صنف روانشناسان و مشاوران ايجاد شده است.

سيد حسين سليمي در ادامه با بيان اينكه متاسفانه در اين مدت هم جامعه و هم صنف روانشناسان از خدمات مناسب و قابل قبولي كه بايد به آنها ارائه مي‌شد، محروم بودند، به خبرنگار ما گفت: بايد از دولت و تمام كساني كه همت كردند تا آيين نامه برگزاري انتخابات سازمان نظام روانشناسي به تصويب هيات وزيران برسد تشكر كنيم. سازمان نظام روانشناسي دفتر كار ما را در اين ساختمان قرار دادند و معاون پشتيباني و اجرايي و معاون استان‌ها را به ما معرفي كرده‌اند و اين نشان دهنده مشروعيت اين انتخابات است اما نماينده شوراي مركزي هنوز به ما معرفي نشده است.

رئيس هيات اجرايي مركزي انتخابات سازمان نظام روانشناسي گفت: از سازمان نظام روانشناسي سه نماينده در هيات اجرايي حاضر هستند، يكي معاون امور استان‌ها، ديگري معاون پشتيباني و نفر سوم نماينده شوراي مركزي كه فقط نماينده استان‌ها و پشتيباني به ما معرفي شده‌اند. ۲۵ فروردين امسال از رئيس شوراي مركزي درخواست كرديم نماينده اين شورا را به هيات اجرايي معرفي كند و فرصت يك هفته‌اي داديم. از آن زمان كه تا كنون يك ماه مي‌گذرد هنوز نماينده شوراي مركزي به ما معرفي نشده است. مجددا در اين راستا نامه به رئيس شوراي مركزي ارسال كرديم كه حداكثر طي چند روز آينده نماينده خود را معرفي كنند.در صورتي كه نماينده شوراي مركزي در هيات اجرايي به ما معرفي نشود ما با همين اعضا معرفي شده كار را پيش خواهيم برد.

سيد حسين سليمي با بيان اينكه تاكيد ما بر سالم برگزار شدن انتخابات است، افزود: با توجه به اينكه بخشي از مسئوليت اجرايي انتخابات با سازمان نظام روانشناسي است، نگراني و واهمه ما اين است كه در فرآيند اجرايي انتخابات كارشكني انجام دهند. هزينه برگزاري انتخابات بر عهده سازمان است اما اگر در اين راستا و به منظور عدم برگزاري انتخابات كارشكني انجام دهند نيز وزارت علوم مي‌تواند با اختيار خود انتخابات را برگزار كند.

وي درباره كانديداهايي كه پيش از اين براي انتخابات سازمان نظام روانشناسي ثبت نام كرده بودند نيز توضيح داد: ثبت نام‌هاي قبلي ملغي است و افراد بايد طبق جدول زمان بندي مدارك را ارائه دهند و صلاحيت آنها احراز شود. ثبت نام هاي قبلي ملاك عمل برايمان نيست.

رئيس هيات اجرايي مركزي انتخابات سازمان نظام روانشناسي در پايان به خبرنگار ما گفت: اميدواريم كارشكني در روند برگزاري انتخابات رخ ندهد اما اگر اتفاق افتد نيز ما با كارشكني‌ها مقابله جدي خواهيم كرد، اما اينكه مشخصا برخورد ما چه خواهد بود را بايد هيات نظارت تصميم بگيرند.