به گزارش خبرنگار مهر، مدتهاست كه مسئولان شهر منيخ به منظور بهسازي پل شناور اين روستا اقدام به تخريب آن كرده ولي به دليل اختصاص ندادن بودجه براي تعمير، آن را در گوشه اي از شركت كشتي سازي مجاور رها كرده اند و مشكل جديدي به مشكلات مردم اين روستا افزوده اند. عبور مرور مردم در اين منطقه يادآورر عبور مردم روستاهاي محصور در پشت سد كارون سه است كه چندي پيش سقوط ميني بوس حامل آنها به درون درياچه پشت سد كارون باعث به وجود آمدن فاجعه و مرگ چندين نفر از مردم آن مناطق شد.
رضا يكي از دانش آموزان روستا در اين خصوص به خبرنگار مهر مي گويد: وقتي مدرسه ما تعطيل مي شود برخي اوقات تا يك ساعت كنار رودخانه منتظر آمدن قايق براي انتقال ما به آن سمت رودخانه مي مانيم كه اين امر باعث شده واقعا به دردسر بيفتيم.
وي مي افزايد: بچه هاي روستا تحصيل را دوست دارند و گرنه اين شيوه باعث ايجاد ترس و دلهره بين بچه هاي روستا شده است زيرا انتقال با قايق با وجود عمق بالاي رودخانه بسيار خطرناك است ولي مجبوريم كه به درسمان ادامه بدهيم.
15 كيلومتر افزايش مسير تا رسيدن به شهر
دهيار روستاي منيخ خرمشهر نيز به خبرنگار مي گويد: به دليل تعميرات پل شناور منيخ كه اين روستا را به شهر خرمشهر متصل مي كند روستاييان مجبورند 15 كيلومتر را جهت رسيدن به مركز شهر طي كنند.
سيد رضا ادريس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان مي كند: اين پل شناور تنها راه ارتباطي بين اين روستا و خرمشهر است و تا اندازه اي فرسوده شده بود و احتمال سقوط خودروهاي عبور از آن به بستر رودخانه وجود داشت به همين دليل مسئولان شهر در صدد برآمدند براي تعمير آن آستين بالا بزنند.
وي با اشاره به مدت زمان تعمير پل شناور اين روستا افزود: مراحل تعمير اين پل مدتي است كه شروع شده و پيش بيني مي شود تا يك ماه به طول انجامد كه در اين مدت اهالي اين روستا براي رسيدن به خرمشهر بايد پس از طي مسافتي 15 كيلومتري خود را به پل يادگار امام برسانند و پس از عبور از روي آن خود را به شهر برسانند.
احداث پل يادگار امام در خارج شهر غير كارشناسي است
دهيار روستاي منيخ مي گويد: احداث پل يادگار امام در فاصله اي دور از شهر كاري غيركارشناسي بوده كه فقط هزينه هاي زيادي را دربرداشته است.
تصريح مي كند: متاسفانه عدم كار كارشناسي در گذشته سبب ايجاد اين مشكلات در خرمشهر است چرا ساخت پلي بزرگ و با عظمت در 15 كيلومتري خرمشهر در منطقه اي خالي از سكنه و در بيابان هاي خارج شهر كه به جرات مي توان گفت شايد هر نيم ساعت يك بار ماشيني از آن تردد كند، هيچ كارايي نداشته و هيچ دردي از مشكلات مردم دوا نكرده است.
وي اظهار مي كند: اين در حالي است كه در اين سوي شهر و در روستاي منيخ مردم هنوز از پل شناوري استفاده مي كنند كه تنها يك ماشين مي تواند از آن عبور كرده و علاوه بر آن بستر ايجاد خطراتي براي مردم است.
دهيار منيخ در بخشي ديگر به مشكلات راههاي ارتباطي بين روستاها اشاره مي كند و مي گويد: جاده ارتباطي بين روستاي منيخ و روستاهاي محرزي همچنان بدون آسفالت و خاكي است و تلاشهاي ما جهت قانع كردن مسئولين فرمانداري و سازمان منطقه آزاد تاكنون بدون نتيجه مانده است.
ادريس پور مي افزايد: از مسئولان تقاضا دارم نيم نگاهي نيز به مشكلات روستاهاي خرمشهر بكنند زيرا وضعيت اين روستاها با توجه به جايگاه خرمشهر در كشور در شان اهالي آنها نيست.
دردسر سازي برخي مسئولين براي مردم
رئيس شوراي شهر خرمشهر مي گويد: برخي مسئولان بدون فكر و راه چاره دست به اقداماتي مي زنند كه باعث ايجاد دردسر و مشكلاتي براي مردم مي شود.
سيد جواد ادريس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان مي كند: متأسفانه برخي مسئولين با هدف خدمت رساني به مردم، مشكلاتي براي شهروندان ايجاد مي كنند كه در نهايت نه تنها مشكلي رفع نمي شود بلكه آنها را به دردسر و خطر هم مي اندازد.
وي با اشاره به طرح تعمير پل شناور منيخ مي گويد: يكي از اين موارد كه سبب به وجود آمدن مشكلات، سختي ها و خطرات فراواني براي مردم شده است اجراي مراحل بهسازي و بازسازي پل شناور منيخ خرمشهر است كه محل تردد مردم بسياري است.
رييس شوراي شهر خرمشهر در اين خصوص توضيح داد: چندي پيش متوجه شديم كه پل شناور منيخ به ورودي صابون سازي كه محل تردد بسياري از شهروندان شهري و روستايي بوده بدون اينكه قبل از آن براي تردد مردم چاره اي انديشيده شود به علت خراب بودن باز شده و براي بازسازي و اصلاح به شركت كشتي سازي منتقل شده است و به همين دليل مردم مجبور هستند براي تردد از قايق و از وسط رودخانه رفت و آمد كنند.
ادريس پور با اشاره به خطراتي كه شهروندان و روستاييان را در اين مدت تهديد مي كند، تصريح كرد: تردد از طريق قايق و از وسط رودخانه امري خطرناك براي مردم است و اگر كسي در رودخانه غرق شود چه كسي بايد جوابگو باشد.
وي مي افزايد: در اين مدت مسئولين حتي بودجه اي براي اين طرح تصويب نكرده بودند و راه ديگري براي تردد شهروندان آماده نكرده اند كه اين مساله مردم را با يك چالش و مشكلي ديگر مواجه كرده است.
رئيس شوراي شهر خرمشهر اظهار مي كند: پس از مراجعه شهروندان شهري و روستايي به شورا و بيان مشكل، موضوع از سوي شورا مورد بررسي قرار گرفت كه متوجه شديم كه پل هنوز بر روي ساحل كنار شركت قرار گرفته و هيچ كاري بر روي آن انجام نشده است و متاسفانه تاكنون هيچ اقدامي براي حل اين معضل صورت نگرفته است.
عدم هماهنگي فرمانداري با شوراي شهر
رئيس شوراي شهر خرمشهر مي گويد: سئوال من اينجاست چرا مسئولان همواره بدون فكر چاره كار انجام داده و به فكر عواقب آن نيستند؟ چرا بعد از جابجايي پل كسي دنبال حل مشكل بودجه آن نيست؟ چرا فرمانداري با شوراي شهر هماهنگ نيست؟ چرا مسئولان بدون فكر و راه چاره به چنين كارهايي دست مي زنند و باعث مشكلات بعدي براي مردم مي شوند؟
ادريس پور با طرح اين سوال از مسئولان مي گويد: آيا با وجود اين همه خطرات احتمالي مسئولان خود حاضر هستند بچه هايشان از رودخانه تردد كنند؟
وي تصريح مي كند: مسئولان به فكر پيشگيري خطرات احتمالي و عواقب بعدي باشند، حداقل براي تردد مردم جاده خاكي ميان پل ژيان زيرسازي و آسفالت شود تا مردم مجبور نشوند براي تردد 20 كيلومتري را جهت آمدن به شهر طي كنند.
رئيس شوراي شهر خرمشهر عنوان مي كند: در جلساتي كه با مسئولين منطقه آزاد داشتيم پيرامون اين موضوع صحبت هايي كرديم كه قول مساعدت دادند كه در اين راستا استدعاي كمك از نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي را نيز براي حل اين مشكل دارم.
-----------------------------------
گزارش و عكس: مهدي بحراني پور