خوزنا : تشريح اقدامات اداره كل بازرسي ،مديريت عملكرد و امورحقوقي استانداري خوزستان در سال 92
سه شنبه، 19 فروردین 1393 - 02:36 کد خبر:33720
مديركل بازرسي،مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري خوزستان با اشاره به تشكيل شوراي تامين شهرستان لالي و بررسي و بازديد ميداني از منطقه بيان كرد: در اين شورا مقرر شد، از سوي سپاه پاسداران يك فروند قايق جهت تردد دامداران روستا در روز و ساعات خاص تهيه و هزينه لازم از سوي مديريت سد گتوند پرداخت شود. همچنين موافقت شد كه نماينده آب نيرو نسبت به تجديد نظر در مبلغ خسارات تعيين شده با نظر مساعد و ارفاق اقدام بعمل آورد كه در اين راستا ضمن توافق و رضايت روستائيان خسارت ۲۵ نفر با اضافات لازم پرداخت شود


 

 مديركل بازرسي،مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري  خوزستان به تشريح اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت.
 
سيدكريم سيدنور با نثار درود به ارواح طيبه شهداي انقلاب اسلامي و شهداي هشت سال دفاع مقدس و اداي احترام به روح پر فتوح بنيان گذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني قدس سره و اداي احترام به مقام معظم رهبري، آرزوي توفيق براي دولت تدبير و اميد و جناب آقاي دكتر روحاني آغاز سخن نمود ودر ابتدا از حمايت بي دريغ استاندار خوزستان تشكر كرد.
وي با بيان اينكه نظارت يكي از اصول پنجگانه لازم الاجرا است و هيچ سيستم و سازماني بدون كنترل و نظارت به اهداف خود دسترسي پيدا نمي كند، اظهار كرد: دفاتر ارزيابي عملكرد چه در گذشته كه با عنوان دفاتر ارزشيابي فعاليت داشت و چه در زمان حاضر كه با عنوان دفاتر بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي فعاليت مي كند همواره به عنوان بازوي نظارتي استانداران نقش سازنده اي در سير تحول و كنترل بر اجراي صحيح قوانين و مقررات در قالب بازرسي هاي دوره اي و موردي از دستگاههاي اجرايي بر عهده داشته است.
وي با بيان اينكه دفاتر بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي و استانداران با توجه به سياست هاي كلان بخشي و منطقه اي برنامه نظارت را دارند و متعاقب آن دفاتر مذكور وظايف خطير خود را در آن چهارچوب دنبال مي كنند، ولي با بكارگيري نظرات و پيشنهادات دفاتر ارزيابي در برنامه ريزي ها و شناخت نقاط قوت موجود و در نهايت شناخت و ارزيابي عملكرد مديران در دستگاههاي اجرايي در خلال بازرسي هاي انجام يافته و اعمال نظرات و پيشنهادات دفاتر ارزيابي عملكرد منجر به تشويق مديران با عملكرد مثبت و توبيخ مديران كم كار، اثربخشي خاص خود را در سازمان ها به دنبال خواهد داشت.
وي افزود: در حال حاضر ۳۰ فقره پرونده اعم از حقوقي و كيفري در محاكم قضايي مطرح و در دست رسيدگي است. تعداد ۱۴۵ فقره پرونده در ديوان عدالت اداري كارمندان دولت در مواردي مانند تبديل وضعيت استخدامي، سنوات، بيمه و غيره مطرح است؛ همچنين تعداد ۳۰ فقره پرونده در هيأت هاي بدوي و حل اختلاف در اداره كار و امور اجتماعي موجود است.
سيدنور تصريح كرد: از جمله صلاحيت هاي امور حقوقي رفع اختلاف بين دستگاههاي اجرايي استان از طريق ساز و كارهاي داخلي قوه مجريه به استناد آئين نامه مربوط است كه تاكنون تعداد ۱۱۸ پرونده تشكيل و از اين تعداد ۴۵ پرونده مختومه و ۷۳ فقره در جريان است. امور حقوقي اقدام به تشكيل بانك اطلاعات سرمايه هاي حقوقي دستگاه هاي اجرايي استان كرده كه آمار اين بانك شامل ۲۲۸ نفر است.
وي ادامه داد: بر اساس بانك اطلاعات حقوقي و مصوبه چهارمين جلسه شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاههاي اجرايي استان با حضور دكتر امين زاده معاونت حقوقي رئيس جمهور و رئيس كل دادگستري استان مقرر شد كارت شناسايي تردد كارشناسان حقوقي تهيه شود كه اين موضوع در مراحل پاياني است.
مديركل بازرسي استانداري خوزستان با بيان اينكه تعداد ۱۰۶ فقره كارت و گواهي تأييد صلاحيت (رتبه بندي) كارشناسان حقوقي دستگاه هاي اجرايي استان صادر و تحويل شده است، افزود: بر اساس شيوه نامه شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاههاي اجرايي تاكنون تعداد ۴ جلسه شوراي هماهنگي امور حقوقي با حضور مهمانان ويژه اساتيد دانشگاه تشكيل شده است.
وي با ارائه خلاصه اي از عملكرد بازرسي استان اظهار كرد: تنظيم و اجراي برنامه بازرسي به صورت دوره اي از دستگاه هاي تابعه استانداري در شهرستانها و ارائه گزارش از سوي بازرسان اعزامي، بازرسي موردي برحسب ضرورت، بررسي و رسيدگي به تخلفات بعضي از شهرداري ها و فرمانداري ها و ارسال گزارش لازم به مراجع ذيصلاح و نيز رسيدگي به شكايات گزارش شده از سوي دستگاه ها و افراد حقيقي و همچنين دعوت از بعضي مسئولان به منظور بررسي مورد شكايت از جمله برنامه هاي انجام شده است. همچنين بازرسان بعضي از شهرستان ها در خصوص پاره اي از مسايل مهم مانند اعزام زائران عتبات به ويژه در ايام محرم و اربعين حسيني كه از طريق مرز شلمچه و چذابه صورت گرفت، پيگيري و فعال شد.
سيدنور ادامه داد: انجام مكاتبات مستمر و متعدد با دستگاهها و موسسات دولتي و غير دولتي در خصوص رفع مشكلات سازمان ها و شهروندان، ارتباط با بازرسان شهرستانها به منظور توجيه و گزارش گيري از حوزه عملكرد و يا ارجاع موضوع جهت پيگيري و همچنين ارزيابي عملكرد، ملاقات روزانه و مستمر با مراجعان حضوري و رسيدگي به شكايات و درخواست آنان حسب دستور استاندار از ديگر برنامه هاي انجام شده بود.

مديركل بازرسي استانداري خوزستان در خصوص بررسي و رسيدگي به وضعيت و مشكلات اهالي روستاي آب ماهيك اظهار كرد: در اين خصوص طي سه مرحله اقداماتي صورت گرفت به گونه اي كه درابتدا با حضور در منطقه و مذاكره با آقاي يوسفي نماينده روستا، مشكلات و درخواست ايشان و چگونگي حل و پاسخ لازم به آنها بررسي شد.
وي با اشاره به تشكيل شوراي تامين شهرستان لالي و بررسي و بازديد ميداني از منطقه بيان كرد:  در اين شورا مقرر شد، از سوي سپاه پاسداران يك فروند قايق جهت تردد دامداران روستا در روز و ساعات خاص تهيه و هزينه لازم از سوي مديريت سد گتوند پرداخت شود. همچنين موافقت شد كه نماينده آب نيرو نسبت به تجديد نظر در مبلغ خسارات تعيين شده با نظر مساعد و ارفاق اقدام بعمل آورد كه در اين راستا ضمن توافق و رضايت روستائيان خسارت ۲۵ نفر با اضافات لازم پرداخت شود.
وي اضافه كرد: در جلسه اي با حضور فرماندار لالي و نماينده روستائيان مقرر شد مديريت سد نسبت به جاده سازي و ايجاد مسيرهاي ارتباطي با جديت اقدام نمايد؛ همچنين با حضور نمايندگان فني و حقوقي فرمانداري باتفاق روستائيان جهت دريافت خسارت وارده به نماينده شركت آب و نيرو مستقر در سد مراجعه كنند. در صورت عدم توافق، افراد جهت احقاق حق مورد ادعا از طريق مراجع ذيصلاح و دادگستري اقدام كنند.

سيدنور گفت: تشكيل جلسه في مابين شركت هاي آبفاي اهواز و آب روستايي در مورد رفع مشكل آب شرب روستاهاي اطراف ملاشيه، تشكيل جلسه با حضور اداره كل شيلات استان و آقاي دهكردي از سازمان آّب و برق خوزستان در مورد رفع مشكلات تأمين آب حوضچه هاي پرورش ماهي، تشكيل جلسه با حضور فرماندار كارون، شهردار و شركت آبفاي اهواز در مورد تأمين آب شرب منطقه كوت سيد صالح از توابع شهرستان كارون، تشكيل جلسه في مابين سازمان آب و برق خوزستان و شركت توسعه نيشكر استان در خصوص مطالبات ناشي از خسارات وارده به محصولات نيشكر را از ديگر اقدامات انجام شده است.
وي با اشاره به عملكرد مركز سامد گفت: در راستاي توسعه و تعميق ارتباطات مردمي، مركز ارتباط مردم و دولت بستري مناسب براي برقراري ارتباطات مردمي آسان، سريع و دوسويه ايجاد كرده است. اين مركز از طرق مختلفي با مردم ارتباط برقرار كرده و تقاضاهاي مردم را دريافت مي كند. پس از دريافت پيام‌هاي مردمي، موارد دريافتي بررسي و به مراجع ذي‌ربط به منظور بررسي و پاسخگويي ارسال مي‌شود. در نهايت نتايج اقدامات انجام شده بر روي تقاضاهاي مردمي در سيستم سامد ثبت و ذخيره مي‌شود.
 
مديركل بازرسي و حقوقي استانداري خوزستان مجموع پيام هاي دريافتي در ۶ ماه دوم سال ۹۲ را ۴۴ هزار و ۶۲۳ مورد اعلام كرد كه از اين تعداد ۴۴ درصد مربوط به نامه هاي مردمي است كه از طريق سفر استاني دريافت شده است. ۴۰ درصد از طريق مراجعه حضوري،۱۰ درصد از طريق تماس تلفني، ۱۱ درصد از طريق پستي، ۲ درصد از طريق پيام صوتي ضبط شده است. ايشان تعداد تماس موفق در سه روزه سفر دور اول دولت يازدهم ۲۳ هزار و ۹۸ تماس اعلام كرد.