خوزنا : جذب مشاور غير دولتي براي آسيب شناسي آموزش و پرورش خوزستان
جمعه، 3 مرداد 1393 - 05:05 کد خبر:34664
يك مشاور را از درون مجموعه آموزش و پرورش به خدمت بگيريد تا در حيطه فعاليتش به صورت آزاد كار كند. اگر مشاور دولتي و موظف باشد آمار واقعي به ما نمي دهد. حتي اگر لازم باشد يك گروه مشاور بگيريم تا ما را آسيب شناسي كنند.
استاندار خوزستان خواستار جذب مشاور غير دولتي براي آسيب شناسي وضعيت آموزش و پرورش استان خوزستان شد.به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدايي پيش از ظهر امروز در سومين جلسه شوراي آموزش و پرورش خوزستان اظهار كرد: يك مشاور را از درون مجموعه آموزش و پرورش به خدمت بگيريد تا در حيطه فعاليتش به صورت آزاد كار كند. اگر مشاور دولتي و موظف باشد آمار واقعي به ما نمي دهد. حتي اگر لازم باشد يك گروه مشاور بگيريم تا ما را آسيب شناسي كنند.
وي افزود: عوامل موفقيت آموزش و پرورش بايد ارزيابي شود و تمام مشاوران بايد در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشند. همچنين دلايل موفقيت ساير استان ها نيز بايد بررسي شود.
استاندار خوزستان تصريح كرد: جايگاه دانش آموزان و خانواده در برنامه هاي آموزش و پرورش بايد مشخص شود. براي اين كار بايد يك برنامه جامع را طراحي كنيد تا همه دستگاه ها را درگير كنيد. اصل موضوع اين جلسه بسيار پسنديده است بنابراين بايد به مسئله درگير كردن تمام دستگاه هاي ذيربط در بحث آموزش توجه بيشتري شود.
مقتدايي بيان كرد: بايد از فرمانداران شهرها هم دعوت شود تا در جلسات حضور داشته باشند و پاسخگوي سئوالات باشند تا در آمار و اطلاعات با ما همكاري كنند. شهرهاي مناطق مرزي را با ساير شهرهاي استان و ساير مناطق مرزي كشور مقايسه كنيد زيرا مباحث موجود نشان مي دهد كه ما نياز به ارزيابي بيشتري داريم.
وي عنوان كرد: اگر به واجب التعليم ها توجهي كرده بوديم قطعا اكنون بي سوادي نداشتيم. موضوع بي سوادي را در كارگروه بررسي كنيد و تصميم بگيريد و نسخه خاص استان را بپيچانيد. حتي اگر لازم است در اعضاي كارگروه آموزش و پرورش استان بازنگري كنيد. اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند شايد سال ديگر حتي اگر به وزير هم اطلاع دهيد من در شورا شركت نكنم. شورا بايد كاري كند كه باعث نقد ديگران نشويم. ما بايد كاري كنيم كه شأن و منزلت استان حفظ شود. اگر در پيش جلسه ها با يكديگر هماهنگ شويم بدون شك در جلسات شورا هماهنگ هستيم و عدم ارتباط موضوعي وجود ندارد.
سومين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان با دستور كار بررسي شرايط آموزشي مناطق مرزي و ارائه راهكارهاي مناسب براي توسعه كيفيت آموزش و پرورش اين مناطق و پوشش تحصيلي دانش آموزان دوره هاي آموزشي متوسطه اول و دوم تشكيل شد.