خوزنا : خوزستان رتبه چهارم در تلفات درون شهري راكبان موتورسيكلت
دوشنبه، 6 مرداد 1393 - 12:59 کد خبر:34695

معاون عمراني استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر خوزستان رتبه چهارم در تلفات درون شهري راكبان موتورسيكلت را دارد.
 
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، احمد سياحي در دومين روز از كارگاه تخصصي حمل و نقل برون و درون شهري كه ظهر امروز در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: عدم توسعه زيرساخت‌ها با توجه به توسعه شهر‌ها مشكلات جدي ايجاد كرده است.

وي افزود: مقوله مربوط به مسائل ترافيكي و عدم داشتن طرح جامعه ترافيكي از جمله مسائل مهم و حساسي است كه بايد به آن توجه كرد.

معاون عمراني استاندار خوزستان با بيان اينكه در دور دوم تلفات جاده‌اي در سفرهاي برون استاني كاهش 15 درصدي داشته‌ايم گفت: در بحث ترافيك جاده‌ها و كاهش تصادفات نيازمند برنامه‌اي ريشه‌اي هستيم منتج به برنامه بلند مدت كه وظايف هر دستگاه مشخص شود و برنامه‌اي كوتاه مدت كه با توجه به امكانات موجود مشكلات حل شود.

وي ضمن اشاره به آمار تلفات جاده‌اي خاطرنشان كرد: خوزستان در تلفات موتور در جاده رتبه چهارم و در تلفات عابرين پياده رتبه ششم را در بين ساير استان‌ها داشته، اگر چه اين آمار با كاهش خوبي نسبت به سال‌هاي گذشته روبرو بوده اما هنوز جاي تطبيق و ارزيابي دارد.

سياحي نصب دوربين‌هاي كنترل سرعت را در جاده‌هاي درون استاني از موضوعات تاثيرگذار در كاهش سرعت دانست و تصريح كرد: آمار‌ها نشان مي‌دهد كه با نصب دوربين كنترل سرعت 40 درصد در تلفات جاده‌اي در كل كشور تاثير داشته است. نصب دوربين كنترل سرعت، ارتقاي فرهنگ ترافيك و فرهنگ شهروندي در بين شهروندان نيز مي‌تواند بر كاهش تصادفات جاده‌اي تاثير گذار باشد.

وي با انتقاد از نحوه رنگ آميزي جداول و خيابان‌ها، روشنايي خيابان‌هاي شهر و ديگر عوامل محيطي كه بر تصادفات جاده‌اي تاثير گذار است اظهار كرد: خط كشي‌هاي خيابان‌ها و جداول به گونه‌اي كه تاثير رواني مثبت بر رانندگان وسايل نقليه داشته باشند ندارند و در برخي شهر‌ها خصوصا اهواز روشنايي كم و حفاري‌هاي زياد سبب بروز مشكلاتي براي رانندگان وسايل نقليه شده است.

معاون عمراني استاندار خوزستان همچنين ساماندهي وضعيت پاركينگ و پاركبان‌هاي در نقاط مختلف شهر‌ها، بهسازي و ايجاد جاده‌هاي كمربندي، ساماندهي سرعت گير‌ها و... از مسائلي است كه مي‌تواند بار ترافيكي نقاط پر تردد شهر‌ها را كاهش دهد.

وي ادامه داد: با همكاري مهندسين مشاور شامل يك طرح جامع كاهش تلفات شهر‌هاي استان را به ما دهد و وظايف هر دستگاه به طور كامل با زمان بندي خاص مشخص شود.

سياحي با اشاره به اينكه اين امر كاري محلي است و بايد همه در آن مشاركت كنيم خاطرنشان كرد: اين كار، كاري محلي است و زماني محقق مي‌شود كه در كنار همديگر و با فكر هم انجام شود. ما مسئولان بايد در اين زمينه كاري انجام دهيم كه بتوانيم در پايان سال 93 با بيشترين كاهش خسارات و تلفات روبرو باشيم و به آن افتخار كنيم.