خوزنا : مقتدايي؛مطالبات آموزش و پرورش خوزستان از حساب دستگاه‌ها برداشت مي‌شود
چهارشنبه، 17 تیر 1394 - 02:45 کد خبر:43648

 استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌هايي كه به آموزش و پرورش استان بدهي دارند، ظرف يك هفته مشكل را حل كنند چرا كه در غير اينصورت مجوز برداشت طلب از حساب آنها صادر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدايي ظهر سه‌شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار كرد: همه دستگاه‌هايي كه به آموزش و پرورش بدهكار هستند بايد نسبت به پرداخت مطالبات اقدام كنند.

وي افزود: اول بايد مرجع وصول مطالبات آموزش و پرورش مشخص و بعد تعيين شود كه ميزان اين مطالبات چقدر است. دستگاه‌ها ظرف يك هفته بايد نسبت به پرداخت مطالبات آموزش و پرورش اقدام كنند در غير اين صورت مجوزهاي لازم براي برداشت از حساب بدهكاران صادر مي‌شود.

استاندار خوزستان تصريح كرد: نگاهي كه به كيانشهر داشتيم مي‌توانست ارزش‌افزوده‌اي در حد كيانپارس براي املاك اين منطقه داشته باشد ولي يك مقداري از كيان‌آباد هم پايين‌تر آمد. زمين‌هاي مهرشهر متعلق به مردم بوده و براي آن دبستان، راهنمايي، دبيرستان و حتي مهدكودك هم پيش‌بيني كرده‌ايم.

مقتدايي بيان كرد: اولويت در مهرشهر مردم هستند و هيچ مركز علمي هم بر مردم ارجحيت ندارد. تأسيس مدارس هم تنها با توجه به نياز مردم انجام مي‌شود. البته هيچ تضميني نيست اراضي فوق كه در طراحي با هدف ارائه خدمات به مردم برنامه‌ريزي‌شده، تغيير كاربري ندهند.

وي عنوان كرد: اگر در شرايط فعلي آموزش و پرورش خوزستان بخواهد در مهرشهر مدرسه بسازد بي‌شك هيچ پولي ندارد. اين مدارس كه توسط بخش خصوصي در مهرشهر ساخته مي‌شود قطعا به املاك آن منطقه هم اعتبار مي‌بخشد.

استاندار خوزستان با بيان اينكه اولويت كليه فعاليت‌هاي من توجه به فرهنگيان است، آموزش و پرورش امسال نمي‌تواند پولي براي ساخت مدرسه اختصاص دهد بنابراين وقتي سرمايه‌گذار بخش خصوصي با اختصاص اعتبار ۲۵ ميليارد تومان وجود دارد بايد از اين فرصت براي ساخت مدرسه استفاده كرد.

مقتدايي تصريح كرد: در شهرستان‌ها، محوريت كار آموزش و پرورش بايد فرمانداران باشند و قطعا اين مسئله روشن است كه توفيقات حاصل شده در آموزش و پرورش خوزستان ناشي از دستورالعمل ابلاغي طرح مهر نبوده و بيشتر به دليل ابتكارات مسئولان امر و برگزاري جلسات سنگين بود.

وي گفت: توجه به بخشنامه‌هاي كشوري هم خوب است ولي بايد بافت جمعيتي خاص خوزستان و مدارس استان را نيز در بخشنامه‌هاي استاني به‌خوبي لحاظ كرد.