خوزنا : مراقب باشيد در دام عكاسان غيرمجاز نيفتيد
شنبه، 24 تیر 1396 - 15:08 کد خبر:67686

خبرگزاري ايسنا:رييس اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران با تاكيد بر اين كه عقد قرارداد با عكاسان و فيلمبرداراني كه داراي مجوز نيستند مي‌تواند مشكلات متعددي براي مردم ايجاد كند، گفت: لازم است مردم براي انتخاب عكاس و فيلمبردار مراسم خود دقت زيادي داشته باشند.

منوچهر باستاني اظهار كرد: متاسفانه در موارد متعدد شاهد گلايه‌هاي مردم و شكايت‌هاي آنها به اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران تهران هستيم، اما براي پيگيري و اعمال قانون بدليل اينكه اغلب شكايتهاي مردمي از واحدهاي فاقد پروانه كسب است، بعلت فقدان مجوز و شناسنامه كاري و محل تائيد شده ازسوي مراجع ذي صلاح و جابجايي اينگونه افراد، پيگيري و استيفاي حقوق مصرف كنندگان امري دشوار شده است.

وي در عين حال عنوان كرد: متاسفانه اكنون بسياري افراد در اين حوزه به شكل زيرزميني فعاليت مي‌كنند. حال آنكه اين بخش از حساسيت‌هاي خاص خود برخوردار است در اين ميان افرادي كه داراي جواز كار از سوي اتحاديه باشند به خوبي مي‌دانند كه بايد تمام قوانين را رعايت كنند. برهمين اساس به عنوان مثال براي عكاسي و فيلمبرداري از مجالس حتما از همكاران خانم ما براي بخش بانوان و از عكاسان مرد براي بخش آقايان استفاده مي‌كنند.

باستاني ادامه داد: طي اين سالها ما به سهم خود تلاش‌هاي متعددي براي مقابله با مشكل عكاسان و فيلمبرداران بدون مجوز كرده‌ايم، اداره اماكن نيز در اين زمينه پيگيري هاي متعدد داشته اما كماكان تعدادي افراد سودجو به صورت غيرمجاز و دور از چشم قانون به صورت زيرزميني فعاليت دارند و با درج تبليغات در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي و صفحه هاي اينستاگرام و انتشار نمونه هاي عكس فريبنده و با كيفيت بالا نسبت به جذب مشتري اقدام مي كنند.

 رييس اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران  افزود:در موارد متعدد شاهديم پس از ارائه خدمات از سوي اين افراد مشخص مي شود كيفيت كار آنها هيچ تناسبي با آنچه به عنوان تبليغ ارائه مي كنند ندارد بر همين اساس تاكيد مي شود شهروندان قبل از عقد هرگونه قرارداد خدمات عكاسي و فيلمبرداري از صحت داشتن پروانه كسب معتبر و مطابق با نوع فعاليت و محل كسب دقت نظر لازم را به عمل آورند تا دچار مشكلات ياد شده نشوند.