خوزنا : از طلافروشي هاي منطقه 17 شهريور ماهشهر طلا نخريد
شنبه، 24 تیر 1396 - 15:20 کد خبر:67693

خوزنا:

مديركل استاندارد استان خوزستان گفت: در راستاي استاندارد سازي مصنوعات طلا از ابتداي سال تابحال تعداد 20 فقره بازرسي و نمونه برداري از طلافروشي هاي استان بعمل آمده است كه از مجموع 192 نمونه اخذ شده تعداد 115 نمونه قبول و 77 نمونه مصنوع طلا رد شده اند و 73 گرم به دليل نداشتن كد استاندارد توقيف شده اند.

رضا دهدشتي زاده گفت: واحدهاي عرضه كننده و سازنده مصنوعات طلا در استان بر اساس قانون موظف به همكاري با اداره استاندارد و اتحاديه هاي مربوطه در راستاي حمايت از حقوق مصرف كننده، و استانداردسازي مصنوعات طلاي عرضه شده در بازار مي باشند.

وي افزود : نظر به اينكه همكاري اتحاديه ها و واحدهاي عرضه كننده در استان با اين اداره كل، تضمين كننده كيفيت مصنوعات طلا از نظر تعيين عيار و استاندارد مربوطه مي باشد لذا به مردم شريف استان توصيه مي شود كه از واحدهايي كه با اين اداره كل همكاري داشته اند با خيال راحت مصنوعات طلاي مورد نياز خود را خريداري نمايند.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه واحدهاي عرضه  كننده طلا در بازار 17 شهريور منطقه صنعتي  شهرستان ماهشهر، با اين اداره كل در خصوص نمونه برداري و بازرسي از مصنوعات طلا در آن بازار همكاري نداشته اند، به مردم شريف آن شهرستان هشدار داده مي شود كه هيچگونه تضميني جهت درست بودن عيار و كيفيت مصنوعات طلاي آن بازار از سوي اين اداره كل وجود نداشته و لذا امكان تقلب و تخلف و سوء استفاده از مشتريان، به علت عدم همكاري فروشندگان مصنوعات طلا درآن شهرستان وجود دارد .

دهدشتي زاده در انتها از مردم شريف استان درخواست نمود درصورت مواجهه با هرگونه مورد مشكوكك مراتب را از طريقه سامانه 1517 با اين اداره كل در ميان بگذارند.