خوزنا : آغاز كاهش قيمت پياز
شنبه، 24 تیر 1396 - 16:35 کد خبر:67697

خبرگزاري ايسنا:رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي از كاهش ۵۰۰ توماني قيمت پياز در بازار خبر داد و گفت كه با توجه به ورود توليدات جديد از مناطق مختلف، پيش‌بيني مي‌شود تا ۱۵ روز ديگر قيمت اين محصول تا حدود ۱۰۰۰ تومان نيز كاهش پيدا كند.

پس از حدود يك ماه گراني و افزايش قيمت غير منطقي پياز در بازار كه به گفته رئيس اتحاديه محصولات كشاورزي حتي از موز هم گران‌تر شده بود، بالاخره با كاهش قيمت نيز همراه شده كه البته همچنان روي خط ۳۰۰۰ توماني دور مي‌زند.

حسين مهاجران - رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي – در اين باره به ايسنا گفت: قيمت هر كيلوگرم پياز در بازار كيلويي ۵۰۰ تومان كاهش يافته و به نظر مي‌رسد با ورود محصولات جديد از مناطق مختلف اين روند تا ۱۰۰۰ توماني شدن پياز ادامه يابد.

وي با بيان اينكه پياز توليد جديد از مناطقي مانند شيراز و كازرون به بازار وارد شده و در ادامه نيز استمرار خواهد داشت، افزود: هم اكنون پياز زرد كيلويي حدود ۳۰۰۰ تومان عرضه مي‌شود و قيمت هر كيلوگرم از اين محصول در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار به حدود ۲۵۰۰ تومان رسيده است.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي با اشاره به اينكه در بازار ميوه و تره‌بار تنها پياز با افزايش قيمت غير منطقي مواجه شده است و ديگر محصولات كشاورزي و ميوه¬ها نسبت به هفته‌هاي گذشته تغيير قيمت محسوسي نداشته‌اند، اعلام كرد: با توجه به ادامه داشتن برداشت و ورود پياز به بازار پيش‌بيني مي‌شود قيمت اين محصول تا ۱۵ روز آينده كاهش منطقي داشته باشد و به كيلويي حدود ۱۰۰۰ تومان برسد.

پيش از اين نيز مسئولان دولتي و تشكل‌هاي بخش خصوصي وعده ارزاني داده بودند اما هفته‌ها گذشت و اين وعده‌ها محقق نشد و حال بايد منتظر بمانيم تا ببينيم چند هفته ديگر پياز به قيمت منطقي مي‌رسد و مشكل آن در توليد و بازار حل مي‌شود؟