خوزنا : توضيح پليس درباره تيراندازي مرگبار در ميدان المپيك تهران
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 21:59 کد خبر:67803

خبرگزاري ايسنا:فرمانده انتظامي تهران بزرگ از تيراندازي صبح امروز در ميدان المپيك خبر داد و جزئيات آن را تشريح كرد.

 سردار حسين ساجدي‌نيا دراين باره گفت: حوالي ساعت 4:30 بامداد امروز، گزارشي از وقوع يك فقره زورگيري و سرقت به عنف به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام شد كه بلافاصله مأموران ما در محل حاضر شدند.


وي ادامه داد: پس از حضور مأموران پليس در محل حادثه، مالباخته مشخصات ظاهري سارقان و خودرويي كه با آن متواري شدند را اعلام كرد كه بر اين اساس  يك زن و دو مرد در اين سرقت حضور داشتند.


فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه مشخصات اين سارقان در اختيار مأموران قرار گرفت، گفت: دقايقي بعد يكي از گشتي‌هاي حاضر در منطقه موفق به شناسايي سارقان شده و به آنان دستور ايست مي دهد؛ اما اين افراد بدون توجه به دستور پليس متواري مي شوند كه در اين ميان عمليات تعقيب و گريز ميان مأموران و مجرمان آغاز مي شود.


ساجدي نيا ادامه داد: دقايقي پس از تعقيب و گريز، مأموران مجبور به شليك چند تير هوايي شدند، اما مجرمان باز هم به دستور ايست پليس توجهي نمي كنند كه در ادامه  مأموران با رعايت قانون بكارگيري اسلحه، مجبور به تيراندازي به سمت اين سارقان مي‌شوند كه در اين ميان سارق زن كشته، يك نفر مجروح و يكي از آن‌ها نيز فرار كرد.


وي با بيان اينكه سارق متواري هم مدتي بعد توسط مأموران دستگير شد، گفت: بررسي سوابق اين افراد نشان داد كه هر سه نفر سارق و سابقه دار و از اعضاي يك باند سابقه سرقت و زورگيري بوده اند كه مواردي چون  آدم ربايي نيز در پرونده  آنان وجود داشت. همچنين  يكي از اين زورگيران، سابقه تجاوز به عنف نيز داشته است.


فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به شايعاتي كه در اين زمينه وجود دارد، گفت: درخواست ما از شهروندان اين است كه اخبار را از منابع موثق و افراد مرتبط پيگيري كنند.