خوزنا : توقف و تاخيري در صدور پلاك‌هاي گذرموقت وجود ندارد
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 22:03 کد خبر:67807

خوزنا:

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در زمان حاضر هيچ‌گونه توقف و تاخيري در صدور پلاك‌هاي گذرموقت در اين منطقه وجود ندارد.

عبدالله كعبي  با اشاره به يكپارچه و همسان شدن شكل پلاك‌هاي گذرموقت در سطح تمامي مناطق آزاد كشور اظهار كرد: با توجه به اين‌كه پلاك‌هاي گذرموقت جديد براي سيستم پليس راهور مشخص و تعريف شده است، در صورت بروز تخلفات احتمالي از سوي رانندگان و يا سرقت خودرو در سطح كشور امكان پيگيري و بررسي موارد مذكور از سوي پليس راهور وجود دارد.

وي افزود: پلاك‌هاي گذرموقت جديد براي تمامي مناطق آزاد يك‌شكل است و تنها نام درج‌شده منطقه مربوطه در گوشه پلاك با يكديگر تفاوت دارد.

كعبي با اشاره به موضوع تعويض پلاك عمومي خودروهاي منطقه آزاد اروند با پلاك گذرموقت، اظهار كرد: تردد اين خودروها در سطح كشور چندين سال است كه به‌طور متوالي از سوي سازمان منطقه آزاد اروند در حال انجام است و براي منطقه ما نيز اقدام جديدي به شمار نمي‌رود.

وي ادامه داد: از نخستين روزي كه پلاك‌هاي گذرموقت جديد به اين سازمان تحويل شد، ما نيز آن‌ها را به آن‌دسته از صاحبان خودروهاي پلاك اروند كه قصد دريافت مرخصي و خروج از محدوده منطقه را داشتند، تحويل داديم.

كعبي تصريح كرد: در زمان حاضر خودروهايي كه پلاك گذرموقت دريافت كردند، در سطح كشور بدون هيچ‌گونه منع قانوني در حال تردد هستند.

وي گفت: سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ قانوني نخستين منطقه آزاد است كه موضوع پلاك گذرموقت را در كشور رايج كرد و براي اين اقدام مجوزهاي قانوني لازم را دريافت و در اختيار دارد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اين‌كه مناطق آزاد قشم و كيش نخستين‌بار است كه دست به اين اقدام زدند، گفت: منطقه آزاد اروند پيشگام در صدور پلاك گذرموقت براي مالكان خودروهاي پلاك اروندي در ميان ساير مناطق آزاد كشور است.

كعبي با بيان اين‌كه در بحث صدور پلاك گذرموقت هيچ محدويتي وجود ندارد، افزود: در زمان حاضر حدود چهار هزار پلاك گذرموقت ذخيره‌شده براي صدور در ماه‌هاي مرداد و شهريور (زمان اوج مسافرت‌هاي تابستانه) را در اختيار داريمكه با حجم بالايي از تقاضاها مواجه هستيم .

وي با اشاره به اين‌كه در زمينه پلاك‌گذاري خودروهاي ورودي به منطقه آزاد اروند نيز مشكلي وجود ندارد، گفت: روزانه 40 تا 50 دستگاه خودرو در منطقه آزاد اروند پلاك‌گذاري مي‌شود و هيچ‌گونه مشكلي براي پلاك‌گذاري خودروهاي ورودي به اين منطقه وجود ندارد.

كعبي اظهار كرد: تمامي مراحل پلاك‌گذاري و يا تعويض پلاك‌هاي اروندي با پلاك گذرموقت، طبق روال معمول و به لحاظ قانوني در حال انجام است و از اين بابت مشكلي وجود ندارد.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هيچ‌گونه محدوديتي در صدور پلاك گذرموقت به متقاضيان نداريم.

كعبي افزود: آن خبرگزاري كه موضوع توقف صدور پلاك‌هاي گذرموقت در منطقه آزاد اروند را اعلام كرده به طور قطع ناشي از عدم آگاهي و نداشتن اطلاعات كافي در اين‌باره بوده است.

وي ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند هم به لحاظ تردد خودروها و هم به لحاظ تسهيلات، مزيت‌هايي دارد كه اگر از ساير مناطق آزاد كشور بيشتر نباشد، كمتر هم نيست.