خوزنا : استقرار پايگاه هاي مراقبتي در مرزهاي خوزستان براي زائران اربعين
یکشنبه، 16 مهر 1396 - 16:12 کد خبر:71521
رئيس مركز بهداشت خوزستان از استقرار پايگاه هاي مراقبتي درشلمچه و چذابه به منظور كنترل وضعيت سلامتي زائران اربعين قبل از خروج از كشور و همچنين انجام غربالگري پس از بازگشت آنان خبر داد


خوزنا:

رئيس مركز بهداشت خوزستان از استقرار پايگاه هاي مراقبتي درشلمچه و چذابه به منظور كنترل وضعيت سلامتي زائران اربعين قبل از خروج از كشور و همچنين انجام غربالگري پس از بازگشت آنان خبر داد.

شكراله سلمان زاده اظهار كرد: قبل از ورود زائران به كشور عراق در اين پايگاه ها آموزش هاي لازم در راستاي پيشگيري از ابتلاي آنان به برخي بيماري ها ارائه مي شود و پس از بازگشت زائران از سفر زيارتي نيز غربال گري هايي با هدف جلوگيري از ورود احتمالي بيماري هاي خاص به كشور صورت مي گيرد. 

وي با اشاره به استقرار پايگاه هاي اورژانس، بيمارستان صحرايي و پايگاه هاي مراقبتي در مرزهاي استان عنوان كرد: زائران در صورتي كه با مشكلات تنفسي، گوارشي، خونريزي و غيره مواجه شدند الزاما به اين پايگاه ها مراجعه كنند تا عوارض جانبي براي آنان به حداقل كاهش پيدا كند.

رئيس مركز بهداشت استان خوزستان با تاكيد بر اينكه ايام اربعين با موعد اپيدمي آنفولانزا در ايران و عراق مقارن است، يادآور شد: زائران قبل از خروج از كشور قطعا بايد نسبت به تزريق واكسن آنفولانزا اقدام كنند و همزماني اين ايام با بارش هاي پائيزي و مشكلات تنفسي ايجاب مي كند كه بيماران مبتلا به مشكلات تنفسي اعم از آسم، آلرژي و تنگي نفس ماسك و اسپري هاي تسهيل كننده تنفس را با خود به همراه داشته باشند.

سلمان زاده تاكيد كرد: ضرورت دارد بيماران قبل از عزيمت به سفر زيارتي با پزشك معالج خود مشورت كرده و داروهاي تجويز شده را نيز به همراه داشته باشند زيرا امكان دارد نوع دارويي كه در كشور عراق وجود دارد با نوع داروي آنان داراي تفاوت هايي باشد، بيماران ديابتي با فواصل زماني منظم پاهاي خود را بررسي نمايند تا در صورت بروز زخم قبل از وسيع شدن روند درمان آن آغاز شود. 

وي توصيه كرد: زائران منحصرا از آب آشاميدني به صورت بسته بندي شده و بطري استفاده كنند و در طول مسير از آشاميدن نوشيدني ها و غذاهاي سرد، سالاد و سبزيجات اجتناب كنند تا دچار مسمويت غذايي نشوند.