خوزنا : داعش شخص "ترامپ" را تهديد كرد
دوشنبه، 22 آبان 1396 - 11:47 کد خبر:72737

گروه تروريستي داعش همزمان با سفر دونالد ترامپ به فيليپين، با انتشار پوستري، شخص رئيس جمهور آمريكا را تهديد كرد. داعش با انتشار اين پوستر، اعضاي خود را به كشتن ترامپ دعوت كرده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: اين پوستر، مرد اسلحه به دستي را نشان مي‌دهد كه به تصوير ترامپ روي سيبل شليك كرده است. داعش در حالي ترامپ را تهديد كرده كه او در آخرين مقصد سفر ۱۲ روزه خود به آسيا، امروز وارد مانيل، پايتخت فيليپين شد.

پوستر تهديد آميز داعش، در قالب پيامي رمزگزاري شده در پيام رسان تلگرام منتشر شد.



 
در اين پوستر، تصوير ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه به عنوان يكي از مهمترين عوامل نابودي داعش در سوريه نيز هدف گلوله قرار گرفته است.


ترامپ در سفر به فيليپين از بيشترين تدابير امنيتي برخوردار بوده است. «هاكاي موگل»، يكي از چهره‌هاي مطرح سرويس مخفي آمريكا، او را در اين سفر همراهي مي‌كند. هاكاي علاوه بر اينكه در هواپيما، ترامپ را ترك نمي‌كند، يكي از همراهان ثابت وي در ليموزين زرهي رياست جمهوري آمريكا موسوم به «جانور» نيز بوده است.

مقامات امنيتي هم پيش از اين، نسبت به تهديد‌هاي داعش عليه ترامپ در سفر به فيليپين، هشدار داده اند.

در پي شكست‌هاي پي در پي داعش در عراق و سوريه، اين گروه تروريستي در صدد گسترش پايگاه‌هاي خود در كشور‌هاي مختلف جهان است. از سال ۲۰۱۳، داعش با نفوذ در ميان گروه‌هاي كوچك تروريستي، شاخه‌هاي خود را در فيليپين گسترش داد و «ماراوي»، جنوبي‌ترين جزيره از مجمع الجزاير فيليپين را مركز اصلي جذب نيرو در اين كشور قرار داد. نيرو‌هاي دولتي فيليپين در ماه مه سال جاري ميلادي، عمليات بزرگي را براي نابودي شاخه داعش در ماراوي آغاز كردند و به رغم تلفات سنگين و ويراني‌هاي گسترده، موفق به آزادسازي اين جزيره از چنگ داعش شدند. با وجود اين، اعضاي اين گروه تروريستي هشدار داده اند به زودي سلطه خود بر اين جزيره را از سر مي‌گيرند.