خوزنا : آينده كشاورزي خوزستان در گرو كشاورزي مدرن و مديريت توزيع آب
سه شنبه، 23 آبان 1396 - 02:12 کد خبر:72783

خبرگزاري ايرنا:مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: با فرهنگ سازي در حوزه كشاورزي و سوق دادن كشاورزان به سمت كشاورزي مدرن مي توان به آينده اين حوزه اميدوار شد.

كيامرث حاجي زاده دوشنبه در نسشت بررسي وضعيت كشت محصولات پاييزه و تأمين آب كشاورزي در اهواز اظهار كرد: يكي از كارهاي مهم در حوزه كشاورزي ايجاد فرهنگ كشاورزي صحيح در ميان كشاورزان است كه رسانه‌ها و مطبوعات، نظام‌هاي صنفي، سازمان آب و برق بايد در اين حوزه وارد عمل شوند.


وي افزود: دستگاه‌ها مختلف اجرايي مي توانند با برگزاري سمينارهاي مختلف در شهرستان هاي استان در بحث آگاهي بخشي و آگاهي سازي به كشاورزان اين فرهنگ را ارتقا بخشند.
مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان با تاكيد بر اين كه وضعيت آب در استان خوزستان مثل گذشته نيست و توجه به هشدارها لازم در اين حوزه ضروري است اظهار كرد: علاوه بر سمينار بايد از كشاورزان برتر تجليل شود تا الگويي مناسب براي ساير كشاورزان باشند و يك گزينه تشويقي براي آن ها باشد.


وي با اشاره به تاثيرگذاري گرماي تابستان سال جاري بر منابع آبي استان گفت: توجه به مديريت توزيع آب امري بسيار ضروري است و همه دستگاه ها بايد در اين حوزه ورود كنند چراكه با مديريت صحيح آب از بحران ها و اتفاقاتي كه منجر به مسائل امنيتي مي‌شود مي توان جلوگيري كرد.


حاجي زاده با اشاره به زمين لرزه شب گذشته در استان خوزستان گفت: طي نشستي كه با استاندار خوزستان در اين باره داشتيم همه دستگاهها به حالت آماده باش هستند همچنين با استانداران استان هاي ديگر و رئيس سازمان مديريت بحران كشور نيز در تماس بوديم و آمادگي كامل در خصوص اعزام نيروهاي امدادي و كمك هاي لازم را داريم.


وي با تاكيد بر آمادگي در همه زمان ها با توجه به وقوع چنين بحران هايي گفت: يكي از راهكارهاي پيش رو بازگرداندن سالن هاي چند منظوره مديريت بحران و تجهيز اقلام ضروري در زمان وقوع بحران ها است.


در پايان اين نشست تشكيل كميته اي از فرمانداران، نمايندگان آب و برق، جهادكشاورزي و نظام صنفي به منظور مديريت توزيع و جمع آوري پمپ هاي غيرمجاز، احداث سردهانه سازي ظرف 2 هفته، اقدام جهت آموزش كشاورزان براي فراگيري كشاورزي نوين با همكاري نظام‌هاي صنفي، اقدام سازمان آب و برق نسبت به انتقال آب بين حوضه اي، تامين حق آبه رودخانه زهره، رهاسازي آب سد كوثر، تعيين سهميه قابل كشت محصولات زراعي پاييزه و زمستانه حوضه مارون و زهره مصوب شد.