خوزنا : بندر ماهشهر مركز انتقال خون ندارد
سه شنبه، 23 آبان 1396 - 13:33 کد خبر:72799
خبرگزاري فارس:سال‌هاست مركز انتقال خون اين شهرستان به دليل نبود پزشك تعطيل شده است. همين موضوع موجب شده شهروندان علاوه بر شرايط عادي در بحران‌هايي همچون زلزله اخير غرب كشور براي اهداي خون دچار سردرگمي شوند.
 
يك جوان ماهشهري در اين ارتباط گفت: پس از وقوع زلزله در كرمانشاه من و تعدادي از دوستانم قصد اهداي خون به آسيب‌ديدگان اين حادثه را داشتيم اما پس از پرس و جو متوجه شديم مركز انتقال خون شهرستان بندر ماهشهر سال‌هاست تعطيل شده است.
 
دانيال اهدايي ادامه داد: به همين دليل با صرف وقت بيشتر و هرينه گزاف مجبور به مراجعه به مركز استان هستيم. اي كاش مسؤولان شهرستان و استان فكري به حال اين وضعيت كرده تا در صورت بروز حوادث اين چنيني مردم دچار سردرگمي نشوند.
 
عليرضا منعم ديگر شهروند ماهشهري است كه با انتقاد از اين وضعيت، اظهار كرد: پس از فراخوان اعلام شده در مورد اهداي خون به آسيب‌ديدگان زلزله كرمانشاه من و خانواده‌ام تصميم داشتيم به مركز انتقال خون مراجعه و نسبت به اهداي خون خود اقدام كنيم.
 
وي تصريح كرد: پس از مراجعه به ساختمان انتقال خون واقع در جنب فرمانداري بندر ماهشهر اعلام كردند كه اين مركز سال‌هاست غير فعال و تعطيل شده است. اين وضعيت براي شهرستان ثروتمندي همچون بندر ماهشهر واقعاً تأسف بار است.
 
يك شهروند ديگر ماهشهري نيز در ارتباط گفت: شهروندان ماهشهري به نوع‌دوستي شهره‌اند و در تمام عرصه‌ها كه نياز به كمك آنها بوده هيچ كوتاهي نكرده‌اند. در حادثه زلزله كرمانشاه نيز كه نياز به اهداي گروه‌هاي خوني است شهروندان زيادي را مي‌شناسم كه تصميم داشتند نسبت به اين مهم اقدام كنند.
 
احسان صالحي خاطرنشان كرد: اما نبود مركز انتقال خون در شهرستان بندر ماهشهر شهروندان را دچار سردرگمي كرده و مانعي براي مشاركت مردم در اين امر خير شده است. مسؤولان بايد هرچه زودتر براي رفع اين مشكل چاره‌انديشي كنند.
 
بر اساس اين گزارش، تعطيلي مركز انتقال خون شهرستان بندر ماهشهر در حالي است كه سال 1391 مبلغ 6 ميليارد ريال براي احداث ساختمان جديد اين مركز اختصاص داده شده بود. اين مركز با وجود تجهيزات كامل اما به دليل نبود پزشك غير فعال است.