خوزنا : جابه‌جايي 2 هزار منزل پرخطر "منبع آب" اهواز تا يك سال آينده
یکشنبه، 12 آذر 1396 - 16:15 کد خبر:73374

خبرگزاري ايسنا:سرپرست فرمانداري اهواز از جابه‌جايي و انتقال 150 منزل پرخطر منطقه هفت اهواز به ويژه كوي "منبع آب" تا پايان سال جاري خبر داد.
 
نبي‌الله خون‌ميرزايي در خصوص آخرين وضعيت جابه‌جايي منازل پرخطر كوي منبع آب اهواز اظهار كرد: تا به امروز 47 خانوار ساكن منازل پرخطر منبع آب، نامه تخصيص واحد مسكوني در شهرهاي رامين و شيرين‌شهر را از فرمانداري اهواز دريافت كرده‌اند.
 
وي ادامه داد: از اين تعداد، يك خانوار تقاضاي انتقال به شيرين‌شهر و مابقي تقاضاي انتقال و دريافت واحد مسكوني در شهر رامين را داشتند. تاكنون 9 خانوار از جمله دو خانوار آسيب‌ديده در حادثه ريزش كوه و سقوط سنگ كه در 30 مهرماه امسال رخ داد، به شيرين‌شهر منتقل شده‌اند.
 
سرپرست فرمانداري اهواز در خصوص انتقادات برخي از خانوارهاي اسكان‌يافته در شيرين‌شهر نسبت به عدم گازكشي به واحدهاي مسكوني آنها در اين شهر بيان كرد: گازكشي به داخل واحد مسكوني و لوله‌كشي داخل واحد بر عهده صاحب خانوار است و در رابطه با دو خانواده حادثه‌ديده نيز به طور ويژه در اين زمينه به آنها كمك‌رساني شده است.
 
خون‌ميرزايي در مورد ديگر انتقادات در مورد نبود وسيله اياب و ذهاب در شيرين‌شهر براي جابه‌جايي سرپرستان خانوارهاي اسكان‌يافته در شيرين‌شهر به محل كار آنها در اهواز گفت: اكثر سرپرست‌هاي اين خانواده‌ها بيكار هستند و يا فاقد مهارت خاص و كارگر ساختماني هستند كه در شيرين‌شهر براي آنها كار در زمينه احداث ساختمان وجود دارد.
 
وي افزود: همچنين در شيرين‌شهر، دبستان وجود دارد و سرويس اياب و ذهاب براي دانش‌آموزان دبيرستاني در شيرين‌شهر مستقر شده است و درمانگاه شيرين‌شهر نيز فعال شده است و يك يا دو روز در هفته، پزشك در اين درمانگاه مستقر مي‌شود.
 
سرپرست فرمانداري اهواز ادمه داد: همچنين نيازمندي‌هاي پايه مانند آب، برق و گاز در شيرين‌شهر وجود دارد و منازلي كه به اين خانوارها تحويل داده‌ايم، آب، برق و گاز دارند. اما لوله‌كشي گاز در داخل واحد بر عهده خانوار است. به هر صورت بضاعت دولت در اين شرايط تنگناي مالي با توجه به تعداد بسيار زياد خانوارهايي كه بايد جابه‌جا شود، همين است.
 
خون‌ميرزايي عنوان كرد: در برنامه داريم 150 منزل پرخطر ديگر را به عنوان اولويت بعدي كار جابه‌جايي منازل پرخطر تخليه و ساماندهي كنيم، كه اين 150 منزل پرخطر در منطقه هفت اهواز و عمدتا در كوي منبع آب قرار دارند و با توجه به روند در پيش گرفته شده، پيش‌بيني مي‌كنيم اين 150 منزل پرخطر تا پايان سال جاري و حتي خيلي زودتر جابه‌جا شوند.
 
وي ادامه داد: همچنين در برنامه يك ساله پايه و اساس را بر جابه‌جايي و انتقال دو هزار منزل پرخطر در منطقه هفت اهواز گذاشته‌ايم كه بايد ظرف يك سال آينده جابه‌جا شوند.