خوزنا : آغاز ثبت نام در كنكور كارشناسي ارشد ٩٧ از امروز
پنجشنبه، 16 آذر 1396 - 15:52 کد خبر:73482

خوزنا:

شرايط و ضوابط ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال ۱۳۹۷ و بيست و سومين دوره المپياد علمي- دانشجويي كشور اعلام شد. داوطلبان از امروز ۱۶ آذر مي توانند ثبت نام كنند.

 متقاضيان شركت در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال ۱۳۹۷ در تمامي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و غير دولتي از جمله دانشگاه آزاد اسلامي و بيست و سومين المپياد علمي- دانشجويي كشور مي توانند در صورت دارا بودن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي شركت در آزمون، در اين آزمون ثبت‌نام و شركت كنند.

 

اعلام زمان ثبت‌نام‌ در آزمون كارشناسي ارشد ۹۷

ثبت‌نام براي آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال ۱۳۹۷ از روز پنجشنبه ۱۶ آذر ۹۶ آغاز مي شود و در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ پايان مي‌پذيرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي و از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش به نشاني: www.sanjesh.org انجام خواهد پذيرفت.

 

امكان ثبت نام در دو رشته

علاقه‌مندان ضمن اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غير ايراني و توضيحات مربوط به سهميه رزمندگان و ايثارگران (مندرج در دفترچه راهنماي آزمون)، در صورتي كه داراي شرايط مذكور باشند، مي‌توانند حداكثر در دو رشته امتحاني (طبق ضوابط) متقاضي ثبت‌نام شوند.

داوطلب براي ثبت نام بايد به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش مراجعه كند و كارت اعتباري ثبت‌نام (سريال ۱۲ رقمي) را خريداري كرده و دفترچه راهنماي ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) را دريافت كند.

داوطلب همچنين بايد فايل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام تهيه و مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام را آماده كند.

 

اعلام هزينه ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد ۹۷

با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۳۶۰ هزار ريال (۳۶ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون يك كدرشته امتحاني نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

تبصره: با توجه به اينكه مقرر شده است كه در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلباني كه تمايل به استفاده از خدمات پيام كوتاه دارند، با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ريال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه، مي‌توانند از اين خدمات استفاده كنند.

داوطلباني كه علاوه بر رشته‌ انتخابي‌ يا امتحاني‌ اصلي (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شركت در رشته‌ امتحاني‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد كه‌ كدرشته‌ امتحاني دوم را نيز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌كنند. اين دسته از داوطلبان بايد براي رشته امتحاني‌ دوم يك‌ كارت اعتباري ديگر ، به مبلغ ۳۶۰ هزار ريال (۳۶ هزار تومان) علاوه بر كارت اعتباري اول خريداري كنند.

تذكر: داوطلبان متقاضي ثبت‌نام و شركت در آزمون كدرشته‌هاي امتحاني (اصلي و شناور) كه علاقه‌مند به شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام‌نور و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ريال (۱۱ هزار تومان) ديگر نيز براي اعلام علاقه‌مندي به دوره‌هاي مذكور، اقدام كنند.

به داوطلبان توصيه مي‌شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل كرده و سپس براساس فرم پيش‌نويس با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهاي برنامه ‌نرم‌افزاري ثبت‌نام وارد كنند.

داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت كنند. در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته‌شدن در آزمون، قبولي وي (كان لم يكن) تلقي شده و از ادامه تحصيل داوطلب جلوگيري خواهد شد.

 

زمان توزيع كارت اينترنتي آزمون كارشناسي ارشد ۹۷

براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال ۱۳۹۷ در روزهاي پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ ارديبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه ۳ ارديبهشت تا چهارشنبه ۵ ارديبهشت ماه ۹۷ با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون و برگ راهنماي شركت در آزمون اقدام كنند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۶ تقاضانامه تعيين مي‌شود. داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنماي ثبت نام و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام كنند.

 

جزئيات المپياد علمي‌- دانشجويي‌ كشور:

داوطلبان علاقه‌مند مي‌توانند همزمان ‌با برگزاري‌ امتحانات‌ آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال ۱۳۹۷، در اولين ‌مرحله دوره بيست و سومين آزمون المپياد علمي- دانشجويي‌ كشور بر اساس شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام در آزمون شركت كنند.

انتخاب رشته مستقل آزاد و دولتي در پذيرش كارشناسي ارشد:

كارنامه اعلام نتايج اوليه تمامي داوطلبان آزمون توسط سازمان سنجش براساس برنامه زماني مندرج در دفترچه راهنماي آزمون از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد.

تمامي داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته باشند مي‌توانند براي پذيرش در رشته محل‌هاي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي به جز دانشگاه آزاد اسلامي نسبت به انتخاب رشته از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور اقدام كنند.

همچنين تمامي داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته باشند مي توانند براي پذيرش در رشته محل هاي دانشگاه آزاد اسلامي انتخاب رشته از طريق پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنماي انتخاب رشته و اطلاعيه‌هاي دانشگاه مذكور صورت خواهد گرفت.

امكان ‌انتخاب رشته براي داوطلبان مجاز در هر دو پايگاه اطلاع‌رساني به صورت مجزا امكان‌پذير خواهد بود.

ساير موارد در خصوص سنجش و پذيرش دانشجو در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال ۱۳۹۷ در تمامي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مطابق قانون سنجش و پذيرش دانشجوي در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شوراي اسلامي و مصوبات شوراي سنجش و پذيرش تحصيلات تكميلي خواهد بود.

داوطلبان براي اطلاع از مقررات وظيفه عمومي، شرايط و ضوابط استفاده از سهميه ايثارگران و همچنين شرايط و ضوابط اتباع خارجي به دفترچه راهنماي شماره ۱ كه روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش قرار مي گيرد، ‌مراجعه كنند.

به داوطلبان توصيه مي‌شود در انتخاب كدرشته‌هاي امتحاني (اول و دوم) و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود دقت كنند زيرا پس از دريافت كد پيگيري ۱۶ رقمي در اين خصوص به درخواست‌هاي داوطلبان مبني بر اصلاح و يا جابجايي ترتيب اثر داده نخواهد شد.

با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام مي شود رخ داده است، تاكيد مي شود كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت كنند تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس داوطلب ارسال نشود. در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.

هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.

در صورت‌ لزوم‌، داوطلبان مي‌توانند با شماره تلفن‌ گوياي: ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومي ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ كرده يا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي (غيرحضوري) سازمان اقدام كنند.