خوزنا : بازديد استاندار خوزستان از كانون ريزگردهاي شرق اهواز / عكس
یکشنبه، 24 دی 1396 - 20:43 کد خبر:74522
دولت مسائل زيست محيطي را به عنوان يكي از اولويت هاي اصلي خود تعيين كرده است



بازديد ازكانون ريزگردهاي شرق اهواز روز يكشنبه 24 ديماه 96 با حضور استاندار خوزستان و جمعي از مسولين استاني انجام شد .


به گزارش خوزنا : استاندار خوزستان  پس از بازديد از كانون هاي ريزگرد در شرق اهواز و طرح هاي نهالكاري در جمع  خبرنگاران گفت: بعد از حوادث زمستان سال گذشته كه در نتيجه هجوم ريزگردها روي داد دولت به صورت جدي براي مقابله با ريزگردها وارد كار شد و اقدامات اساسي در دست اجرا قرار گرفت.

شريعتي خاطرنشان كرد: در بازديدهاي امروز مشكلات مختلف طرح هاي مقابله با ريزگردها از جمله در زمينه معارضين و مسائل ديگر را با حضور اعضاي شوراي تامين استان و مديران مربوطه از نزديك مورد بررسي قرار داديم و همچنين روند پيشرفت كارها هم مورد ارزيابي قرار گرفت.

وي در مورد وضعيت نهالهاي كشت شده توضيح داد: خوشبختانه حدود ۷۰ درصد از نهال هايي كه در سال گذشته كاشته شده است سبز شده است و مشكلي نداشته و بقيه هم در همان محل ها مجددا نهال كشت ميشود.

 استاندار خوزستان گفت: كانال آبرساني به طول 47 كيلومتر براي آبياري نهال هاي كشت شده در كانون هاي فوق بحراني ريزگرد ايجاد شد و اميدواريم اقدامات مورد نياز با سرعت و جديت ادامه پيدا مي كنند و كانون هاي بحراني را تا پايان امسال بتوانيم مديريت و كنترل كنيم و انشاءالله از سال بعد براي مهار كانون هاي بحراني برنامه ريزي كنيم.

استاندار خوزستان افزود: بعضاً عده اي تصور مي كردند اين اقدامات سطحي و مقطعي هست اما دولت يك كار اساسي، ماندگار و طولاني مدت را شروع كرد براي اينكه ۳۵۰ هزار هكتار را طبق مصوبه ۱۵ فروردين‌ماه امسال ظرف ۵ سال مهار نمايد و به حمدالله هم اكنون مشاهده مي كنيد يك كانال ۴۷ كيلومتري براي آبياري نهال هاي كشت شده ايجاد شده است و دارد ادامه پيدا مي‌كند و آب در آن جريان دارد.

شريعتي در پايان عنوان كرد: دولت مسائل زيست محيطي را به عنوان يكي از اولويت هاي اصلي خود تعيين كرده است و با وجود همه مشكلات براي موضوع نهالكاري و همچنين آب اندازي در كانون هاي فوق بحراني ريزگرد كانال آب ايجاد شده و در آن آب رها شده است.



 



 



 



 



معصومه زنگنه _ خوزنا