خوزنا : ۳۱۰۰ پروژه بهداشتي تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 09:40 کد خبر:75325

خبرگزاري تسنيم:معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بيش از ۳ هزار و ۱۰۰ پروژه تا بهداشتي پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. 

عليرضا رئيسي در آيين افتتاح طرح‌هاي بهداشت و درمان شهرستان اهواز اظهار داشت: در سال‌هاي قبل توجه به حوزه بهداشت و درمان به خاطر محدوديت‌ها خوب نبود ولي از دولت يازدهم به بعد همه مردم در حوزه سلامت اتفاقات بسيار خوبي را نظاره كردند.

وي به برخي از پروژه‌هاي در حال اجراي حوزه بهداشت و درمان اشاره كرد و گفت: در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي اهواز در حوزه بهداشت 162 پروژه تعريف شده كه 72 مورد شروع به كار كردند كه امروز تعدادي از آنها افتتاح شدند.

معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بيان كرد: خوشبختانه با انجام 162 پروژه پيش بيني شده داراي ميانگين پيشرفت بالاي 60 درصد، نيازهاي منطقه در حوزه بهداشت بر اساس استانداردها برطرف مي‌شود.

وي در ادامه سخنان خود بر اولويت دادن به مناطق كم برخوردار به ويژه استان خوزستان در اجراي پروزه‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكيد و خاطرنشان كرد: آماده هستيم تا براي اجراي پروژه‌هاي در دست اقدام با كمك استانداري همه سهم خود را براي پيشبرد و توسعه آنها پرداخت كنيم.

رئيسي به برخي از اقدامات انجام شده در مسئله درمان نيز اشاره و ادامه داد: در سال 1392حدود 46 درصد مراكز روستايي، پزشك داشتند كه هم اكنون به بالاي 86 درصد افزايش يافت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: حدود 6 هزار و 200 پروژه در حوزه بهداشت كشور تعريف شده كه بيش از 3 هزار و 100 پروژه تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. بقيه پروژه‌ها نيز با پيشرفت 60 درصد در حال كار هستند.

معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان كرد: اين پروژه‌ها بر اساس استاندارد جمعيتي مشخص شده در حوزه بهداشت تعريف شده است كه بر همين اساس در روستاهاي 700 نفري هم خانه بهداشت احداث شده كه از افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شوند.