خوزنا : ربيعي: براي ۹ ميليون دهه شصتي بايد كار ايجاد كنيم
پنجشنبه، 19 بهمن 1396 - 21:55 کد خبر:75337

خبرگزاري ايسنا:وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ۹ ميليون دهه شصتي داريم كه بايد در دهه هشتاد سركار مي‌رفتند كه نتوانستند لذا بايد براي آنها كار ايجار كنيم.

 علي ربيعي در شوراي اشتغال استان خراسان‌جنوبي اظهاركرد: دهه فجر تنها يك نماد نبوده بلكه يادآور تغييرات بنيادي و روش هاي جديد و يك ارمان است.

وي افزود: ايستادگي و رهبري مقام معظم رهبري نقطه قوت بزرگ ما است كه ايرانيان كماكان به استقلال و ايستادگي خود مي‌بالند و به آن افتخار مي كنند .

ربيعي تصريح كرد: وظيفه ما اين است كه به آرمان هاي انقلاب برگرديم و عظمت و زيبايي آن را نشان داده و چرخشي كه به بركت انقلاب بدست آورده‌ايم دنبال كنيم.

وي با اشاره به اينكه در اين استان علما و دانشمندان بزرگي رشد يافته‌اند، ادامه داد: عقبه اين استان داراي سابقه و سبقه تمدن و فرهنگ است و اگر خراسان جنوبي با اين نا برابري و عقب ماندگي پابرجاست به دليل عقبه فرهنگي آن است.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي بيان كرد: سياست‌هاي غلط طي شده و فشار بر كشور و كمبود آب از جمله مشكلاتي است كه با آن مواجه هستيم.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر با تحولات عظيم اجتماعي و تغيير سبك زندگي روبرو هستيم كه بايد براي نهاد خانواده فكر كنيم.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي يادآور شد: با سالمندي در آينده مواجه هستيم كه نبايد بگذاريم با فقر و معلوليت همراه شود ...

ربيعي تاكيد كرد: بايد سخت كوش تر از گذشته كار كنيم و سخت كوشي و عقلانيت دو عنصر هستند كه بيشتر از گذشته به آن نياز داريم .

وي يادآوردشد: سياه نمايي از عدم توانايي ها باعث كاهش انگيزه در نسل جوان است و بايد اميد را ايجاد كنيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: در حال حاضر زمينه‌هايي كه براي خراسان جنوبي ديده شده كه در آن هدف توزيع پول نيست بلكه توسعه و اشتغال در استان است.

ربيعي اظهاركرد: در زمينه اشتغال فراگير ۲۰ هزار ميليارد تومان در اختيار داريم كه در اين خصوص معيار پرداخت ها بر ميزان توسعه اشتغال در استان هاست.

وي ادامه داد: سهم خراسان جنوبي از اين اعتبارات ۴۹۳ ميليارد تومان، اشتغال روستايي ۲۳۶ ميليارد تومان و از محل صندوق كارآفريني اميد ۴۸۳ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تاكيد به ظرفيت هاي خراسان جنوبي گفت: صنايع روستايي، معادن، ميراث فرهنگي و گردشگري از جمله مورد توجه قرار مي‌گيرد.

ربيعي با تاكيد بر شكل گيري جوامع محلي افزود: در جوامع محلي كار شود تا جاي نبود آب را در استان بتواند بگيرد.

وي خاطر نشان كرد: كانون توسعه استان بايد شكل گرفته شود و هيچ استاني بدون شكل گيري كانون توسعه رشد نخواهد كرد.