خوزنا : راه‌اندازي سامانه شهريه مدارس غيردولتي از فردا
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 03:39 کد خبر:75450

خبرگزاري فارس:رئيس سازمان مدارس غيردولتي و مشاركت هاي مردمي از راه‌اندازي سامانه شهريه مدارس غيردولتي از فردا خبر داد.
مجتبي زيني‌وند رئيس سازمان مدارس غيردولتي و مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش در بيست و دومين جلسه شوراي سياست‌گذاري، برنامه‌ريزي و نظارت مركزي مدارس و مراكز غيردولتي كه در ساختمان شهيد رجايي آموزش و پرورش برگزار شد، از راه‌اندازي سامانه شهريه از 25 بهمن 96 خبر داد و افزود: در اين سامانه به شكلي برنامه‌ريزي شده است كه كليه مراحل تعيين و اخذ شهريه، به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود و هيچ‌گونه قرارداد دستي بين اوليا و مدرسه منعقد نمي‌شود.

زيني‌وند از راه‌اندازي 5 سامانه الكترونيكي در سازمان مدارس و مراكز غيردولتي خبر داد و تصريح كرد: سامانه نظارت بر شهريه در مدارس غيردولتي، سامانه رسيدگي به شكايات، سامانه خريد خدمات آموزشي و سامانه صدور مجوز الكترونيكي از جمله سامانه‌هايي هستند كه در اين سازمان فعال شده‌اند.

وي ادامه داد: سازمان مدارس غيردولتي و مشاركت‌هاي مردمي از حذف آزمون در پايه ششم ابتدايي براي ورود به مدارس غيردولتي استقبال مي‌كند و آن را گامي مثبت در جهت تحقق ساحت‌هاي تربيتي و اجراي سند تحول مي‌داند.

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و مشاركت‌هاي مردمي، خاطرنشان كرد: تقويت نظارت بر اخذ شهريه در مدارس غيردولتي و همچنين هدفمندكردن بازرسي‌ها از جمله مواردي است كه در دستور كار اين سازمان قرار دارد.

در اين جلسه ميرزاده عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي بر بومي‌گزيني در مدارس غيردولتي تأكيد كرد.