خوزنا : ثبت‌نام بيش از يك ميليون نفر در كنكور ۹۷
شنبه، 19 اسفند 1396 - 23:08 کد خبر:76180

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام بيش از يك ميليون داوطلب در كنكور ۹۷ خبر داد و گفت: اين آزمون در روز‌هاي پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تيرماه ۹۷ برگزار مي‌شود.

دكتر حسين توكلي در گفتگو با ايسنا ضمن اعلام اين خبر افزود: مرحله اول ثبت نام در كنكور ۹۷ به منظور پذيرش دانشجو در دوره‌هاي روزانه، شبانه، نيمه حضوري، مجازي، پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و همچنين كدرشته‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از روز يكشنبه اول بهمن ۹۶ از طريق سايت سنجش آموزش كشور به آغاز شد و با درنظر گرفتن مهلت تمديد شده روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶ پايان پذيرفت.

وي در ادامه تصريح كرد: در مرحله اول ثبت نام آزمون سراسري ۹۷ تعداد ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر متقاضي، ثبت‌نام كردند.

دكتر توكلي گفت: بر اساس برنامه زماني تعيين شده اطلاعات ثبت‌نامي داوطلباني كه در مهلت مقرر ثبت نام كرده اند در روز‌هاي ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه ۹۶ بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار گرفت.

وي گفت: اين ثبت نام كنندگان مي‌توانستند در مهلت تعيين شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما و مندرجات اطلاعيه‌اي كه در ۱۴ بهمن ماه ۹۶ منتشر شده بود، نسبت به مشاهده و كنترل اطلاعات ثبت نامي خود اقدام كرده و در صورت تمايل نسبت به ويرايش اطلاعات اقدام كنند.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: به منظور مساعدت با داوطلباني كه در مهلت مقرر به هر دليل موفق به ثبت نام در آزمون سراسري سال ۹۷ نشده بودند نيز ترتيبي اتخاذ شد كه از يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ تا چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶ بتوانند با خريد كارت اعتباري در آزمون ثبت نام كنند.

وي يادآور شد: بر اساس آمار اوليه تعداد ۶۰ هزار و ۲۷۵ داوطلب در مرحله دوم ثبت نام، در آزمون سراسري سال ۹۷ ثبت نام كردند.

دكتر توكلي با بيان اينكه آزمون سراسري سال ۹۷ در روز‌هاي پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تيرماه ۹۷ برگزار مي‌شود، گفت: با توجه به تعداد ثبت نام كننده در مرحله اول ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر و مرحله دوم ۶۰ هزار و ۲۷۵ نفر در مجموع تعداد يك ميليون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر در كنكور ۹۷ ثبت نام كردند كه اين تعداد نسبت به آمار ثبت نام در آزمون سراسري سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و يك نفر بيشتر است.