خوزنا : جزئيات اجراي طرح نوروزي پليس راه در محورهاي خوزستان
سه شنبه، 22 اسفند 1396 - 02:54 کد خبر:76239

خبرگزاري ايسنا:رييس پليس راه خوزستان از اجراي طرح ترافيك نوروزي از 24 اسفندماه تا 15 فروردين ماه 97 خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهي در خصوص طرح نوروزي پليس راه و محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي ترافيكي ايام نوروز در خوزستان اظهار كرد: طرح نوروزي پليس راه كشور از 24 اسفندماه آغاز مي‌شود و تا 15 فروردين ماه 97 ادامه خواهد يافت.

وي با اشاره به تقويت تيم‌هاي گشتي در طرح نوروزي پليس راه افزود: حدود 200 تيم محسوس و نامحسوس و پياده در ايام نوروز با همكاري نيروهاي كمكي سازماندهي شده‌اند و با اعزام از مركز استان در ايام نوروز در محورها و جاده‌هاي خوزستان به ويژه در محورهاي حادثه‌خيز مستقر مي‌شوند.

رييس پليس راه خوزستان تصريح كرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌ها قرار است با هماهنگي استانداري خوزستان حدود 50 دستگاه خودرو از ادارات مختلف در اختيار پليس راه قرار بگيرد. اين خودروها به لوگوي مخصوص و گردان مجهز مي‌شوند تا به صورت محسوس در محورهاي استان خوزستان حضور داشته باشند، در واقع هدف ما پيشگيري از حوادث ناگوار است نه مچ‌گيري.

دولتشاهي با بيان اينكه حدود 120 نقطه حادثه‌خيز در محورهاي استان خوزستان وجود دارد، عنوان كرد: قبل از آغاز اجراي طرح نوروزي نقاط حادثه‌خيز شناسايي شد و اداره‌كل راهداري سعي كرد نسبت به اصلاح نقاط حادثه‌خيزي كه مي‌شد در مدت كوتاه اصلاح شوند، اقدام كند. در نقاط حادثه‌خيزي كه اصلاح نشده‌اند نيز نيروهاي پياده مستقر خواهند شد.  

وي بيان كرد: به منظور استقرار بهتر گشت‌هاي پليس راه در محورها و جاده‌هاي ارتباطي و تسريع در زمان رسيدن نيروهاي پليس راه به محل حادثه، 10 ايستگاه ثابت در محورهاي خوزستان فعال هستند.

رييس پليس راه خوزستان با اشاره به نظارت پليس بر اتوبوس‌هاي مسافربري بين شهري گفت: اتوبوس‌هاي مسافربري از سوي تيم‌هاي مشترك پليس راه و حمل و تقل جاده‌اي در قالب طرح نوروزي بررسي مي‌شوند. همچنين نيروهاي پليس راه خوزستان به صورت نامحسوس در اتوبوس‌هاي بين شهري حضور خواهند داشت تا وضعيت رانندگي راننده، رفتار راننده با مسافران و ديگر موارد را در طول مسير كنترل كنند و در صورت بروز تخلف، هنگام رسيدن به مقصد با راننده برخورد شود.

دولتشاهي ادامه داد: همه اتوبوس‌هاي مسافربري بين شهري به سامانه سپهتن مجهز هستند. اين سامانه همه حركات رانندگان را كنترل و همه اطلاعات را به صورت آنلاين براي پاسگاه‌ها ارسال مي‌كند و در صورت مشاهده تخلف، اتوبوس سريعا متوقف و با راننده برخورد خواهد شد.

 وي با اشاره به محورهاي پرتردد استان خوزستان در ايام نوروز تصريح كرد: بر اساس تجربه‌هاي سال‌هاي گذشته بيشترين حجم ترافيك در محور ايذه به دهدز، اهواز به انديمشك و هنديجان به ديلم و ماهشهر وجود دارد. همچنين محور آبادان و خرمشهر به دليل حضور كاروان‌هاي راهيان نور پرتردد هستند.

رييس پليس راه خوزستان در خصوص محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي ترافيكي ايام نوروز در محورهاي استان خوزستان گفت: تردد كليه اتوبوس‌هاي كاروان‌هاي راهيان نور از 24 اسفندماه تا 15 فروردين ماه از محور ايذه ـ دهدز ممنوع خواهد بود و در اين مدت بايد مسير خرم‌آباد - انديمشك - اهواز به عنوان مسير جايگزين مورد استفاده قرار بگيرد.

دولتشاهي افزود: همچنين كاروان راهيان نور نبايد در تاريكي هوا تردد كنند و فقط در مسير تعيين‌شده مجاز به تردد هستند.
 
وي بيان كرد: تردد كليه خودروهاي سنگين در 13 فروردين ماه در محورهاي خوزستان ممنوع خواهد بود. براي تردد كاميون‌ها، تريلرها و تانكرهاي حامل سوخت ترانزيتي نيز در ايام اجراي طرح نوروزي محدوديت‌هايي در نظر گرفته شده است كه متعاقبا اطلاع‌رساني خواهد شد.