خوزنا : اعتبارات عمراني خوزستان ۱۵ درصد افزايش يافت
سه شنبه، 22 اسفند 1396 - 02:59 کد خبر:76245

خبرگزاري تسنيم:استاندار خوزستان گفت: اعتبارات عمراني خوزستان براي سال آينده با ۱۵ درصد افزايش همراه است.

 غلامرضا شريعتي امروز در جلسه‌ مشترك با اعضاي شوراي شهر اهواز به حوزه‌هاي زيرساختي آب در استان خوزستان پرداخت و اظهار داشت:آب شرب شهرهايي از قبيل اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، هويزه و 1600 روستايي كه مشمول طرح غدير بوده و از كارون تغذيه مي‌كنند قطع و آب مورد نياز آنها از رودخانه كرخه تامين مي‌شود.

وي با بيان اينكه 66 ميليارد تومان اعتبار براي طرح آبرساني شهرهاي مشمول طرح غدير تخصيص يافت، افزود: از 1200 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده 1000 ميليارد تومان توسط دولت تامين و تا كنون حدود 600 ميليارد تومان نيز كار توسط قرارگاه انجام شده است.

استاندار خوزستان تصريح كرد:عزم دولت براي ايجاد و ساخت زير ساختهاي آب در خوزستان جدي است و در صورتي كه قرارگاه با همين وضعيت كار كند تا سه سال آينده تعهدات آنها تمام مي‌شود.

وي گفت: پروژه‌هاي تامين آب شرب در شهرهايي از قبيل ايذه، باغملك، رامهرمز و شمال شرق خوزستان در سه ماه نخست سال 97 با اعتبار 400 ميليون دلار وارد فاز اجرايي مي‌شوند‌.

شريعتي ادامه داد: پروژه آب شهر هاي جنوب و شرق استان  نيز با 680 ميليون دلار در مرحله فراخوان و مناقصه بوده و فايناس‌هاي مورد نياز نيز انجام شده است.

وي درباره سد گتوند گفت: اعلام شده كه سد گتوند مديريت مخزن مي‌شود و فعلا نيازي به لوله كشي نيست و در زمينه فاضلاب نيز امسال براي استان خوزستان 400 ميليارد تومان اعتبار ابلاغ شده و براي كلكتور شرق اهواز از سازمان مديريت و برنامه ريزي 460 ميليارد تومان مجوز گرفتيم و در حال فراخوان مناقصه هستيم.

استاندار خوزستان از دريافت 85 ميليارد تومان اعتبار از محل رفع آلودگي‌هاي كارون براي هزينه كرد در شهرهاي اهواز و شوشتر خبر داد و گفت: صرفه جويي در انرژي آب يكي از ضروريات بوده و به همين منظور هياتي به كشور هلند كه يكي از كشورهاي صرفه‌جو در آب است، اعزام شدند كه با تجربياتي بسيار مفيد در حوزه‌هاي مختلف به استان برگشتند و از علوم دريافتي آنها براي ايجاد صرفه‌جويي استفاده مي‌شود.

وي به بودجه سال 97 پرداخت و بيان كرد: فعاليت‌هاي عمراني خوبي در حوزه ترافيكي انحام شده و بنده نيز ضمن حمايت از اين روند در كنار شهرداري و شورا هستم البته بايد گفت كه اعتبارات عمراني خوزستان براي سال 97 با 15 درصد افزايش همراه است.

شريعتي افزود: در پروژه هايي كه با شهرداري اهواز تفاهم كرديم  اگر تخصيص لازم برسد 15 ميليارد را به پروژه هاي شهري اهواز تزريق مي كنيم. اكنون 5 ميليارد تومان به پروژه پل نهم اختصاص داديم و اين پروژه را بعد از مدتها فعال كرديم.

وي ادامه داد: پيمانكار قول داد كه تا پايان شش ماهه نخست سال 97 يك پل را تحويل دهد و لازم است شهرداري هم جاده‌هاي دسترسي را مهيا كند. در حال تلاش هستيم براي عمليات اجرايي پل دوم در سال 97 انجام دهيم.

استاندار خوزستان با بيان اينكه قصد داريم طرح‌هاي گردشگري و تفريحي جديدي در اهواز احداث كنيم، گفت:مسئولان عالي نظام در قواي مختلف به توسعه  استان علاقه مند هستند، بارها مسئولان عالي رتبه در جلسات جداگانه به بنده گفته‌اند كه رهبر معظم انقلاب حساسيت ويژه اي نسبت به خوزستان دارند و حتي در مساله اختصاص اعتبارات ريزگردها از محل صندوق ارزي توسعه، هنگامي كه طرح توجيهي مقابله با ريزگردها را شنيدند سريعاً موافقت كردند.

وي بيان كرد: هيات عالي با حضور بنده، نماينده محترم ولي فقيه در استان، نمايندگان مردم در مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، شهردار، نمايندگان شوراي شهر و ساير بزرگان استان و اهواز به صورت ماهيانه ويژه مسايل شهر اهواز تشكيل شود و در آن به مسايل و مشكلات رسيدگي شود.