خوزنا : «خشونت»، اولين آسيب اجتماعي در مدارس
چهارشنبه، 23 اسفند 1396 - 02:40 کد خبر:76279
خبرگزاري ايسنا:معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه طبق اطلاعات احصاء شده، خشونت و بحث نزاعهاي بين فردي، فرد با گروه و گروه با گروه اولين آسيب اجتماعي مدارس است گفت: مسائل و آسيبهاي اجتماعي چندمتغيره و بسيار پيچيده است و بايد همه دستگاهها براي رفع آن وارد صحنه شوند.
مهرزاد حميدي به برنامهريزي براي شادسازي و ايجاد نشاط در مدارس اشاره و اظهار كرد: در راستاي شادسازي مدرسه طرحهايي چون المپيادهاي درون مدرسهاي، حياط پويا و كانونهاي ورزشي را اجرا ميكنيم.
وي افزود: تلاش ميكنيم مهارتهاي اجتماعي گسترش يافته و خصوصياتي چون تاب آوري ، وفاق و سازگاري در حوزه ورزش، كار تيمي و گروهي و ... توسعه يابد و فرزندان ما اينقدر شكننده نباشند.
معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نتايج يك پيمايش ملي گفت: در پيمايشهاي ملي از افراد پرسيده شده چرا به سراغ اعتياد ميروند؟ آنها در پاسخ ميگويند اول لذت جويي، سپس شكنندگيها و وازدگيها، عدم اعتماد به نفس و كنجكاوي عامل سوق يافتن به سمت اعتياد است. بايد ريشه اين كنجكاوي را با اطلاع رساني بسوزانيم. ما اين هدف را نشانه رفتهايم و به دنبال شادسازي مدارس هستيم تا دانش آموزان از حضور در مدرسه لذت ببرند.
حميدي افزود: اگر بچهها شاد باشند، كمتر فريب شبكههاي اجتماعي و ماهوارهاي را ميخورند، متاسفانه برخي نيز تصور ميكنند اگر داروها و قرصهايي مصرف كنند تا بيشتر بيدار بمانند و شب امتحان درس بخوانند موفق تر خواهند بود. ما ميخواهيم اين افكار و تمايلات را در دانش آموزان تضعيف كنيم، اما در مجموع مسائل و آسيبهاي اجتماعي چندمتغيره و بسيار پيچيده است و بايد همه دستگاهها براي رفع آن وارد صحنه شوند.
وي با بيان اينكه امروز با اطلاعات بهروز شده آسيبهاي اجتماعي مواجهايم و از تحولات آسيبها آگاهيم عنوان كرد: امروز مطلع هستيم كه كدام آسيب در كدام مدرسه پررنگ تر است؛ ما مدارس پرخطر را ميشناسيم زيرا اطلاعات 38 هزار مدرسه وارد سامانه مربوطه شده كه بسيار ارزشمند است.
به گفته معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش طبق اطلاعات احصاء شده، خشونت و بحث نزاعهاي بين فردي، فرد با گروه و گروه با گروه اولين آسيب اجتماعي مدارس است. پيمايشها، جهتگيري ما را روشنتر ميكند. ابزارهاي استاندارد غربالگري را نيز در دست شناسايي و نهايي كردن داريم.