خوزنا : اگر كارت ملي هوشمندمان را گم كرديم، چه كنيم؟
جمعه، 24 فروردین 1397 - 19:05 کد خبر:76863

خبرگزاري ايسنا:سخنگوي سازمان ثبت احوال در خصوص مفقود شدن كارت ملي هوشمند گفت: فرد بايستي براي دريافت كارت ملي هوشمند المثني به دفاتر ثبت احوال مراجعه كند زيرا دفاتر پست و پيشخوان كارت ملي هوشمند "المثني" صادر نخواهند كرد.

سيف الله ابوترابي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اگر كارت ملي هوشمند و شناسنامه فردي مفقود شد يا به سرقت رفت چه اقدامي بايد انجام دهد،اظهاركرد:فرد بايستي براي دريافت كارت ملي هوشمند المثني به دفاتر ثبت احوال مراجعه كند؛ زيرا دفاتر پست و پيشخوان كارت ملي المثني صادر نخواهند كرد.همچنين در خصوص مفقود شدن شناسنامه نيز افراد مي بايست براي  دريافت شناسنامه المثني به دفاتر پست و پيشخوان مراجعه كرده و پس از درخواست، براي آنها صادر خواهد شد.

وي ادامه داد: در صورت مفقود شدن كارت ملي هوشمند، آن كارت باطل شده و فرد بايستي براي صدور كارت ملي هوشمند مجدد ثبت نام انجام دهد كه البته اين افراد شامل مرحله پيش ثبت نام نمي‌شوند. همچنين صدور كارت ملي هوشمند المثني نيز كمتر از يك ماه طول خواهد كشيد. 

سخنگوي سازمان ثبت احوال با بيان اينكه كارت‌هاي ملي جديد، هوشمند بوده و امكان سوء استفاده از آن وجود ندارد، گفت: بنابراين نگراني در اين خصوص وجود نخواهد داشت؛ زيرا در حين ثبت نام، اسكن اثر انگشت و امضاي ديجيتال فرد ثبت شده كه اين امر از سوء استفاده كارت ملي هوشمند جلوگيري خواهد كرد.