خوزنا : بزرگ‌ترين پارك علم و فناوري انرژي كشور در انديمشك ساخته مي‌شود
شنبه، 25 فروردین 1397 - 03:20 کد خبر:76877

خبرگزاري تسنيم:فرماندار انديمشك گفت: احداث بزرگ‌ترين پارك علم و فناوري انرژي كشور در پارك كوهستاني فدك شهرستان انديمشك مورد توجه قرار گرفته است و به زودي عمليات اجرايي اين طرح، آغاز مي‌شود.

پيمان جهانگيري اظهار داشت: طبق بررسي‌هاي صورت گرفته و هم زمان با آغاز تعطيلات سال نو، روزانه بيش از 12 هزار نفر از سد دز و 3 هزار نفر از سد كرخه انديمشك بازديد كردند.

وي گفت: بازديد از سدهاي دز و كرخه از ابتداي فرودين ماه امسال آغاز و تا 12 فرودين ماه ادامه داشته است،گفت: هم زمان با آغاز تعطيلات سال نو و در مجموع، بيش از 210 هزار نفر از سدهاي دز و كرخه انديمشك بازديد كرده‌اند.

 

بيش از 172 هزار نفر از خدمات پيش بيني شده در مجموعه سد دز و 38 هزار نفر از كرخه انديمشك، بهره مند شدند

فرماندار انديمشك با اشاره به ظرفيت‌هاي مهم گردشگري انديمشك عنوان كرد: طبق بررسي‌هاي صورت گرفته و هم زمان با آغاز حضور كاروان‌هاي راهيان نور و گردشگران سرتاسر كشور در شهرستان انديمشك، بيش از 172 هزار نفر از خدمات پيش بيني شده در مجموعه سد دز و 38 هزار نفر از كرخه انديمشك، بهره مند شدند.

وي با بيان اين هم چنين در اين مدت و به صورت روزانه 10 هزار نفر با حضور در بخش الوار گرمسيري از جاذبه‌هاي فرهنگي و گردشگري اين منطقه بازديد كرده‌اند، افزود: امسال ميزان حضور گردشگران در بخش الوار گرمسيري انديمشك، قابل توجه بوده است.

جهانگيري بيان كرد: هم چنين در تعطيلات سال نو بيش از 450 كلاس درس براي اسكان گردشگران شهرهاي مختلف ايران اسلامي اختصاص يافت و طبق بررسي‌هاي صورت گرفته، بيش از 10 هزار نفر از خدمات اسكان شهرستان انديمشك در تعطيلات سال نو، برخوردار شدند.

 

پارك كوهستاني فدك، يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان انديمشك است

وي با اشاره به خدمات پيش بيني و اجرا شده در فاز اول پارك كوهستاني فدك انديمشك، گفت: امروز پارك كوهستاني فدك، يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان انديمشك است.

فرماندار انديمشك با بيان اين كه به زودي عمليات تجهيز و تكميل مراحل مختلف پارك كوهستاني فدك انجام مي‌شود، ادامه داد: تا كنون بيش از 200 هزار نفر با حضور در پارك كوهستاني فدك از خدمات اين مجموعه، استفاده كرده‌اند.

وي با اشاره به اين كه توسعه نشاط اجتماعي و گسترش خدمات گردشگري در شهرستان انديمشك يك اولويت است، افزود: شهرستان انديمشك در حوزه گردشگري داراي ظرفيت‌هاي مختلفي است و در صورت توجه مناسب به آن، مي‌توان زمينه را براي كار آفريني و توسعه شهرستان بيش از گذشته فراهم كرد.

 

احداث بزرگ‌ترين پارك علم و فناوري انرژي كشور در پارك كوهستاني فدك شهرستان انديمشك مورد توجه قرار گرفته است

جهانگيري عنوان كرد: به همين جهت احداث بزرگ‌ترين پارك علم و فناوري انرژي كشور در پارك كوهستاني فدك شهرستان انديمشك مورد توجه قرار گرفته است و به زودي عمليات اجرايي اين طرح با همكاري نماينده مردم انديمشك در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استاني و محلي، آغاز مي‌شود.

وي گفت: فاز نخست اين طرح در زميني به مساحت حدود 2 هزار و پانصد مترمربع و در پارك كوهستاني فدك و با همكاري يك شركت دانش بنيان و استفاده از نظرات كارشناسان و نخبگان علمي و دانشگاهي كشور به اجرا رسيده و با بهره برداري كامل از آن، فعاليت تالار انرژي و تالار نجوم در پارك انرژي انديمشك، آغازمي‌شود.

فرماندار انديمشك بيان كرد: توسعه خدمات علمي و آموزشي و ايجاد زمينه گسترش نشاط اجتماعي با استفاده از تجهيزات و روش‌هاي علمي و به روز دنيا ازجمله اهداف احداث پارك انرژي شهرستان انديمشك است كه به زودي عمليات اجرايي آن در پارك كوهستاني فدك آغاز و با استفاده از كارشناسان و روش‌هاي علمي به روز دنيا، خدمات علمي و آموزشي در شهرستان انديمشك گسترش پيدامي‌كند.

وي افزود: مساحت فاز اول پارك انرژي شهرستان انديمشك 2500 متر بوده و اين مساحت شامل 1500 متر براي فضاهاي بيروني و يك هزار متر براي محيط داخل است و علاوه بر اين با راه اندازي پارك انرژي شهرستان انديمشك، تجهيزات آموزشي و علمي مورد نياز آن نيز در كم‌ترين زمان ممكن تهيه و مورد استفاده قرارمي‌گيرند.

جهانگيري ادامه داد: برگزاري جشنواره‌هاي مختلف در حوزه توليد و حفاظتانرژي‌هاي پايدار و تجديد پذير، خدمات حوزه علوم پايه و نجوم، از جمله ديگرفعاليت‌هاي پارك انرژي انديمشك بوده و در اين مركز با استفاده از اصول علمي و تجربي، شهروندان و اقشار مختلف اجتماعي با خدمات علمي حوزه انرژي بيش از گذشته آشنا و زمينه براي شكوفايي علمي شهرستان بيش از گذشته فراهم مي‌شود.