در عين حال، واگذاري تلفن ثابت ممكن است با مشكلاتي مواجه باشد، از جمله اينكه پيش از اين عنوان شده بود، يكي از چالشهاي اين سرويس اين است كه در موارد متعدد عدم همكاري شهرداري منجر به انباشت فيشهاي تلفن ثابت ميشود و حتي با وجود آماده بودن تجهيزات در موارد متعدد امكان واگذاري خط جديد وجود ندارد.
البته پيش از اين مسوولان مخابراتي معتقد بودند زمان يك ماه براي دريافت تلفن ثابت، زمان زيادي نيست زيرا براي واگذاري تلفن ثابت در صورتي كه ظرفيت و امكانات موجود نباشد، بايد كابلكشي مجدد صورت بگيرد و اين موضوع نيازمند دريافت مجوز از شهرداري است. با وجود اين، بنابر وعدههايي كه داده شد، اظهار كردند تلاش ميكنند كه اين مشكل برطرف شود.
همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا مردم بايد براي خريد يك خط تلفن، ماهها در انتظار بمانند، مطرح شده بود كه ميان ماهيت تلفن ثابت و موبايل تفاوتهاي اساسي وجود دارد؛ براي واگذاري موبايل شما با دريافت يك سيمكارت بلافاصله دسترسي به خدمات خواهيد داشت اما در زمينه تلفن ثابت لازم است پس از ثبتنام بررسيهاي فني و مراجعه به محل نيز صورت بگيرد.
درنهايت اخيرا سيدمجيد صدري -مدير عامل شركت مخابرات ايران- با بيان اينكه تمام تلاش مجموعه مخابرات ايران، ارائه بهترين سرويسها در حداقل زمان ممكن چه در بخش ثابت و چه در بخش ديتاست، اعلام كرد واگذاري تلفن ثابت در تمام مراكز مخابراتي منطقه تهران تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري به روز ميشود.
در حال حاضر در تهران حدود ۱۵۰ مركز مخابراتي وجود دارد كه تلفن واگذار ميكنند. از اين تعداد، شايد حدود ۶۰ درصد مراكز، همان روز اقدامات واگذاري را انجام ميدهد، با وجود اين هنوز هم اين فرآيند در برخي از مراكز زمانبر است و در برخي از مناطق ممكن است كساني كه براي تلفن ثابت در تهران ثبتنام ميكنند، دو ماه، سه ماه و يا بيشتر معطل شوند.