خوزنا : افزايش هزينه‌هاي بهداشت و درمان در راه است
یکشنبه، 26 فروردین 1397 - 17:45 کد خبر:76906

معاون كل وزارت بهداشت گفت: جمعيت كشور رو به مسن شدن است و از سويي بيماريهاي غيرواگير شيوع زيادي دارد، يكي از بهترين حوزه‌ها براي انجام عمل خير و كمك به رفع هزينه‌هاي كمرشكن، حوزه سلامت است.

به گزارش وبدا، دكتر ايرج حريرچي، در مراسم افتتاحيه كلينيك تخصصي دندانپزشكي حسينيه خويي ها گفت: كل هزينه هاي سلامت در تمام دنيا در چند دهه گذشته رو به افزايش بوده است، هم اكنون 10.3 درصد از كل درآمد ناخالص ملي كشورهاي جهان صرف هزينه هاي سلامت مي شود،يعني از هر 10 دلاري كه مجموع دولتها و ملتها هزينه مي كنند، يك دلار صرف بهبود يا حفظ سلامت مردم مي شود.

وي در ادامه افزود: سهم هزينه هاي سلامت از كل هزينه هاي خانوار در كشور ما بيش از 5 درصد است كه اين موضوع در همه كشورهاي در حال توسعه از جمله كشور ما هزينه مربوط به بيماريها، يكي از عوامل قابل توجه ايجاد فقر در جوامع است.

معاون كل وزارت بهداشت گفت:: عوامل متعددي از جمله افزايش متوسط سن جامعه و افزايش تعداد و درصد سالمندان، شيوع بيماريهاي غيرواگير مثل بيماريهاي قلبي عروقي، ديابت و سرطان، افزايش انتظارات مردم ، ورود دارو و تكنولوژي جديد عوامل محرك افزايش هزينه هاي سلامت در آينده در كشور ما هستند.

به گفته حريرچي، راه اصلي مقابله با اين عوامل بهداشت و پيشگيري و كنترل هزينه هاي سلامت است اما حتي با موفقيت قابل توجه در مقابله با اين عوامل، مردم ما و حوزه سلامت ما كماكان نيازمند كمك خيرين هستند.

سخنگوي وزارت بهداشت درخصوص كمك هاي خيرين اظهارداشت: درخواست ما اين است كه خيرين علاوه بر كمك در تامين زيرساختها در موضوع پيشگيري و نيز اداره مراكز ارائه خدمات سلامت، تامين هزينه هاي اداره مراكز، ارائه خدمات با هزينه مورد استطاعت فقرا و جلوگيري از هزينه هاي فقرزا و كمرشكن سلامت به طور جدي ورود كنند.

وي در پايان تاكيد كرد: با توجه به هرم سني جمعيت ايران و شيوع بيماريهاي غيرواگير و با توجه يه ميزان بروز هزينه هاي فقرزا و كمر شكن سلامت يكي از بهترين حوزه ها براي انجام عمل خير، حوزه سلامت است.